ورق سی ان سی آلومینیوم چیست؟

مهندسی عمران

ورق سی ان سی آلومینیوم چیست؟

به گزارش سایت مهندسی عمران ,ورق سی ان سی آلومینیوم چیست؟
مواد آلیاژ ورق سی ان سی آلومینیوم دارای ویژگی های بسیاری عالی مانند چگالی کم، مقاومت ویژه بالا، هدایت حرارتی و الکتریکی خوب و مقاومت در برابر خوردگی شدید هستند و به طور خالص نیز امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.
به خصوص اگر سی ان سی مخصوص ورق آلومینیوم اعم از سیستم پانچ و پرس برک و سیستم سی ان سی لیزر بر روی آن انجام شده باشد. و به طور گسترده ای در ساخت آنتن رادار، اجزای مایکروویو موجبر، شاسی و رادیاتور استفاده می شوند.
گروه مهندس پلاس خدمات برشکاری (CNC) را با بالاترین کیفیت و هزینه مناسب ارائه می دهد.

آنچه در این مقاله می خوانید :
برش ورق سی ان سی CNC
 ورق سی ان سی آلومینیوم
مزایای ورق سی ان سی آلومینیوم
بررسی خدمات ورق سی ان سی  آلومینیوم

 ورق سی ان سی آلومینیوم شده خاصیت تابش بندی و دکوراتیو معمارانه ای دارد که هر آرشیتکتی حداقل یک بار هم که شده ترغیب می شود تا از این نوع ورق های سی ان سی شده آلومینیومی در طرح های خود در طول دوران کاری دیزاین خود استفاده نماید.

برش ورق سی ان سی CNC
CNC بیان کننده کنترل عددی توسط کامپیوتر می باشد در هر مجموعه ای یکی از مهمترین مراحل فرآیند برش و قطعه زنی می باشد که ابتدایی ترین مرحله ساخت است در برش ورق سی ان سی از کامپیوتر برای کنترل دستگاه ها برای انجام عملیاتی چون , برش , تراش , حک و…..استفاده می شود.
دستگاه برش ورق سی ان سی CNC، فلزها را در اندازه ها و ضخامت های مختلف و بسیار دقیق برش زده و مورد استفاده قرار می دهند به طور معمول اکثر دستگاه های برش ورق  CNC قابلیت و توانایی انواع ورق های کامپوزیت آلومینیوم , آهنی , استیل , برنج و….را در ابعاد دقیق و مشخص برش و ارائه دهند.

ورق سی ان سی آلومینیوم
استفاده از ورق سی ان سی آلومینیوم برای نما یکی از رایج ترین متریال ها به دلیل سبکی و سرعت اجرا می باشد، حال برای طرح های زیبای معماری و برش های پیچیده از سی ان سی ورق آلومینیوم استفاده می شود.
ایجاد برش و شیار بر روی ورق های آلومینیوم به کمک دستگاه سی ان سی بصورت مکانیزه انجام می شود. سی ان سی ورق های آلومینیوم سرعت انجام کار و همچنین در مصرف ورق آلومینیوم موثر است.

مزایای ورق سی ان سی آلومینیوم
سرعت بالا
زمان بندی اجرا و سرعت تحویل
کاهش هزینه نسبت به روش های دستی
تولید ورقه های خاص در شکلهای مختلف که به صورت دستی و در حجم بالا امکان پذیر نیست.
امکان ایجاد شیارهای مورد نیاز جوش پلی اتیلن
مدیریت استفاده بهینه از ورق های آلومینیوم

? حتما بخوانید: معرفی انواع برشکاری لیزری فلزات

بررسی خدمات ورق سی ان سی  آلومینیوم
به غیر از ورق آلومینیوم کامپوزیت استفاده از ورق آلومینیوم کامپوزیت نشده و به طور خالص نیز امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است به خصوص اگر سی ان سی مخصوص ورق آلومینیوم اعم از سیستم پانچ و پرس برک و سیستم سی ان سی لیزر بر روی آن انجام شده باشد.
ورق سی ان سی آلومینیوم ( کامپوزیت شده)
ورق کامپوزیت از دو لایه ورق آلومینیومی در پوسته بیرونی و یک لایه از مواد پلی اتیلن در وسط به وجود آمده که برای برش آن از روش های مختلفی استفاده می شود کاربرد این ورق ها برای دکوراسیون داخلی ساختمان , به صورت دیواره , پارتیشن و سقف کاذب می باشد برای برش ورق  این محصول از روش هایی چون سی ان سی , لیزر و اره گرد بر, استفاده می شود که بهترین روش برش ورق کامپوزیت استفاده از برش ورق CNC بوده و از مزایای مختلفی برخوردار برخوردار است از جمله:
سرعت و کیفیت بالا
مدیریت پرتی ورق
مقرون به صرفه بودن
ضریب ایمنی در نگهداری از ورق ها
ورق سی ان سی آلومینیوم ( کامپوزیت نشده)
امروزه استفاده از ورق آلومینیوم کامپوزیت نشده طرفداران زیادی دارد مخصوصا اگر ورق سی ان سی  آلومینیوم بر روی آن انجام شده باشد با همین امر ورق سی ان سی آلومینیوم شده دکوراتیو معمارانه ای پیدا کرده و هر فردی را ترغیب می کند که در دیزان خود از آن استفاده کند.
نکته!
در ورق سی ان سی آلومینیوم شده باید به این امر توجه داشت تا درصد تخلخل زیاد بین ۴۵ تا ۵۵ درصد باشد تا ورق تاب برندارد.
مزایای برش ورق سی ان سی آلومینیوم شامل مواردی چون:
سرعت بالا و کاهش هزینه
استفاده بهینه و درست از ورق های آلومینیوم
قابلیت ایجاد شیار جوش پلی اتیلن
کاربرد ورق سی ان سی آلومینیوم
CNC در واقع یک نوع دستگاه است که برای برش فلزات از آن استفاده می شود. این دستگاه قابلیت برش انواع و اقسام فلزات از قبیل ورق استیل، ورق آهنی، ورق های آلومینیومی، انواع فلزات رنگی و غیر رنگی را داراست. دستگاه های سی ان سی علاوه بر اینکه می توانند در برش دادن ورق های فلزی در طرح ها و رنگ های مختلف مفید باشند، این قابلیت را دارند که با استفاده از پرتو های لیزر حکاکی هایی را نیز بر روی ورقه آهنی انجام دهند.

و حتی!
شما می توانید با استفاده از دستگاه های سی ان سی، آهن مورد نظر را به هر شکلی که می خواهید فرم داده و آن را برای نما و یا سایر خدمات دیگر آماده کنید.
ورق سی ان سی آلومینیوم نسبت به سایرین بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، چون که قیمت آن ها مناسب تر است و همچنین سبک تر هستند. این فلز به دلیل سبکی و ویژگی های خاصی که دارد بیشتر در صنایع مختلفی همچون صنایع دریایی و هوایی مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین آلومینیوم نیز مانند فلزات رنگی این قابلیت را دارد که در برابر خورندگی از خود مقاومت نشان دهد. برش های سی ان سی در واقع با طرح ها و رنگ های مختلف و همچنین با بهره گیری از فلزات مختلف توانسته اند مرز های استفاده از فلزات به عنوان نما را جابجا کنند.
برش ورق سی ان سی رنگی
عملیات رنگ کردن فلزات اغلب روی فلزات گالوانیزه (فلزات سرد) اجرا می شود و شما می توانید بسته به مورد استفاده خود رنگ بیرونی را انتخاب کنید. رنگ کردن فلزات باعث جذابیت و چشمگیری آنها خواهد شد و همچنین می تواند باعث انعطاف، فرم پذیری و همچنین مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی شود.
همانطور که کاربرد برش ورق سی ان سی را برایتان توضیح دادیم به طور مختصر از قابلیت ها و مزایای این دستگاه برایتان می گوییم…..
قابلیت  دستگاه سی ان سی CNC
برشکاری ابعاد به صورت بسیار دقیق
برش چند ورق به صورت همزمان بدون کاهش کیفیت
افزایش سرعت در انجام کار
کاهش یافتن نیروی انسانی
قابلیت برش ورق های آهنی در ضخامت های ۲ سانت در ورق استنلس استیل و ضخامت ۸ سانتی متر در آلومینیوم و گالوانیزه
مزایای استفاده از دستگاه سی ان سی CNC
برش بدون ایجاد پلیسه
ایجاد اشکال دلخواه و پیچیده
داشتن سطوحی صاف
قابلیت ایجاد شیارهای تا ۱ میلیمتر
قابلیت برش در تعداد بالا
تولید ضایعات کم
مقرون به صرفه
نکات ضروری که باید بدانید!
فقط باید در ورق سی ان سی آلومینیوم شده دقت نمایید که درصد تخلخل زیاد نباشد تا ورق تاب بر ندارد! درصد تخلخل مابین ۴۵ درصد تا ۵۵ درصد معمولا با توجه به ضخامت مورد نظر برای ورق آلومینیوم سی ان سی شده قابل قبول می باشد و بالا یا پایین بردن درصد تخلخل ورق سی ان سی آلومینیوم شده خارج از این بازه چندان منطقی نمی باشد.