قیمت لوله داربست ۱۴ کیلویی

قیمت لوله داربست ۱۴ کیلویی. لوله داربست یکی از مصالح ساختمانی اساسی است که در ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی بسیار کاربرد دارد. در واقع لوله داربست یک پروفیل گرد و توخالی است. این لوله‌ها در طول‌های ۶ متری با وزن‌های مختلف تولید می‌شوند. براساس مقدار وزنی که یک لوله داربست داشته باشد به سه دسته سبک، نیمه سنگین و سنگین تقسیم می‌شوند که هرکدام قیمت متفاوتی دارند. در این مقاله قصد داریم به صورت اختصاصی در مورد قیمت لوله داربست ۱۴ کیلویی صحبت کنیم. پس با مدرن سازان همراه باشید.

انواع لوله داربست

لوله داربست سبک با وزن ۱۴ کیلوگرم و ضخامت ۲ میلی‌متر، لوله نیمه سنگین با وزن ۱۷ کیلوگرم و ضخامت ۲٫۵ میلی‌متر و لوله سنگین با وزن ۲۱ کیلوگرم و ضخامت ۳ میلی‌متر تولید می‌شود. همه این لوله‌ها در طول ۶ متری هستند اما می‌توان آنها را در صورت نیاز به اندازه‌های کوچک‌تر نیز برش داد.

هر چه وزن لوله داربست بیشتر باشد، لوله می‌تواند بار بیشتری را تحمل کند. از این لوله‌ها در پل‌ها، سدها و انواع ساختمان‌ها استفاده می‌شود. همانطور که در مقدمه گفتیم قیمت انواع لوله داربست متفاوت است که عوامل موثر مختلفی روی آن تاثیر دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

عوامل موثر بر قیمت لوله داربست ۱۴ کیلویی

قیمت لوله داربست ۱۴ کیلویی  به عوامل مختلفی وابسته است که ما در این بخش مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم

جنس لوله داربست

این لوله‌های سبک از ورق‌های گالوانیزه یا همان ورق سیاه تولید شده است. در تولید ورق سیاه از روش نورد گرم استفاده می‌شود. در روش نورد گرم، پروسه شکل‌دهی فلزات در دمای ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ درجه سانتی‌گراد انجام می‌شود که سبب ساخت ورق‌های سیاه مات و خشن می‌گردد. ورق سیاه در دو کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و اهواز تولید می‌شود.

کارخانه فولاد مبارکه به دلیل بهره‌مندی از استانداردهای بالاتر در فرآیند تولید و تجهیزات، ورق‌های سیاه باکیفیت‌تر و البته گران‌تری تولید می‌کند. به همین دلیل، قیمت ورق سیاه بر قیمت لوله داربست ۱۴ کیلویی تأثیرگذار است. در پروژه‌های معمولی اغلب از لوله‌های داربست ساخته‌شده از ورق سیاه فولاد اهواز استفاده می‌شود که قیمت مناسب‌تری دارند. برای پروژه‌های سنگین‌تر و مهم‌تر، لوله‌های داربست تولیدشده از ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرد تا کیفیت و استحکام بهتری را تأمین کند.

وزن لوله داربست

لوله داربست‌های ۱۴ کیلویی، کمترین وزن و ضخامت را در بین لوله‌های داربست دارد. به همین دلیل وزن بار کمتری را می‌توانند تحمل کنند  ولی از طرفی مقرون به صرفه است و در پروژه‌های معمولی استفاده می‌شود.

دست دوم و نو بودن لوله داربست

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت لوله داربست ۱۴ کیلویی دست دوم یا نو بودن آن است. یکی از مزایای لوله داربست‌ها، امکان استفاده چندین بار از آ‌ن‌ها است. هر چند که کیفیت لوله‌های داربست نو از کیفیت بالاتری برخوردار هستند؛ اما برای پروژه‌های معمولی که نیاز به تحمل وزن بالایی نیست می‌توان از لوله داربست‌های دست دوم که قیمت مناسب‌تری دارند، ‌استفاده شود.

قیمت ارز

یکی از عوامل مهم موثر بر قیمت لوله داربست ۱۴ کیلویی،  قیمت ارز است. نوسانات بازار ارز متاسفانه بر قیمت مواد اولیه نیز تاثیر می‌گذارد.

متعلقات

متعلقات تاثیری مستقیم روی قیمت لوله داربست ۱۴ کیلویی ندارند ولی از آنجایی که برای نصب لوله‌های داربست به آن‌ها نیاز است، باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد و روی قیمت کل تاثیر می‌گذارد. این متعلقات عبارتند از:

  • کفشک: این قطعه فلزی در انتهای لوله داربست بسته می‌شود و برای استحکام و پایداری لوله استفاده می‌شود. همچنین، پایه‌ای چوبی زیر کفشک فلزی بسته می‌شود تا در سطوح ناهموار کارایی بیشتری داشته باشد.
  • بست: بست‌ داربست نیز در چند مدل بست چهار پیچ، دو پیچ، تک پیچ، گردان و تخته‌گیر وجود دارند. از بست‌ها برای اتصال مقاوم لوله‌های داربست استفاده می‌شود و مدل چهار پیچ از جمله پرکاربردترین نوع بست است. استفاده از این بست‌ها نسبت به روش‌های قدیمی موثرتر است.
  • مغزی: برای تقویت اتصالات و جلوگیری از گره خوردن ورقه‌های داربست استفاده می‌شود.
  • مهاربند داربست پیچی: این بند برای مهار و ثبت داربست‌ها با یکدیگر استفاده می‌شود.
  • کاور اتصالات: برای پوشاندن بخش بیرونی اتصال دو سر لوله‌های داربست استفاده می‌شود.
  • تخته کفی داربست: این تخته‌ها برای ایجاد سطح پشتیبان برای کاربردهای مختلف در داربست استفاده می‌شوند و به صورت فلزی و یا چوبی تولید می‌شوند.

واسطه

اگر شما از واسطه، لوله داربست را تهیه کنید به تبع قیمت لوله داربست ۱۴ کیلویی نیز بیشتر خواهد شد. به همین دلیل بهتر است از تولید کننده به صورت مستقیم خرید کنید.

سایت منبع : modernsazan.com