الکتروموتور دو دور یا دور بالا تک و سه فاز چیست؟

الکتروموتور یا موتور الکتریکی

نوعی ماشین است که انرژی الکتریکی را به حرکت مکانیکی تبدیل می کند. ایده کلی بر این اساس است که وقتی که یک هادی حامل جریان الکتریسیته تحت اثر یک میدان مغناطیسی قرار می گیرد نیرویی بر روی آن هادی حامل جریان از سوی میدان مغناطیسی اعمال می شود . اغلب موتورهای الکتریکی دوار هستند .اما موتور خطی هم وجود دارند.

هر موتور الکتریکی دوار از دو بخش متحرک و محرک تشکیل شده است .که به بخش متحرک روتور و به بخش ثابت که معمولا درون موتور قرار دارد استاتور یا ایستانه نیز می گویند . در یک الکترو موتور، روتور به علت گشتاوری که ناشی از نیروی که توسط میدان مغناطیسی ایجاد شده در استاتور است به حول محور خود می چرخد.الکتروموتورها بنا به نوع مصرف  آنها به صورت الکتروموتور دو دور ، الکتروموتور سه فاز ، الکتروموتور تک فاز و یا الکترو موتور دور بالا  و … مورد استفاده و انتخاب می شوند.

انواع حفاظتها طبق استاندارد دین ۴۰۰۵۰

: P00باز بدون حفاظت در مقابل تماس با اجسام خارجی و أب

P10 : محفوظ در مقابل تماس دست و اجسام بزرگ خارجی

P11 : محفوظ در مقابل تماس دست و اجسام بزرگ خارجی – محفوظ در مقابل اب

P20 : محفوظ در مقابل تماس انگشت و اجسام با وزن متوسط بدون حفاظ در مقابل اب

P21 : محفوظ در مقابل تماس انگشت و اجسام با وزن متوسط – ضد اب

P22 : محفوظ در مقابل تماس انگشت و اجسام با وزن متوسط –محفوظ در مقابل ترشح اب بطور عمودی یا مایل با زاویه بیشتر از ۳۰ درجه نسبت به افق

P30 : محفوظ در مقابل تماس با ابزار ها و غیره و اجسام خارجی سبک وزن – بدون محافظت در مقابل اب

P31 :  محفوظ در مقابل تماس با ابزار ها و غیره و اجسام خارجی سبک وزن – ضد اب

P32 : محفوظ در مقابل تماس با ابزار ها و غیره و اجسام خارجی سبک وزن – محفوظ در مقابل ترشح اب بطور عمودی یا مایل با زاویه بیشتر از ۳۰ درجه نسبت به افق

P40 : محفوظ در مقابل کلیه موارد فوق

 

به منظور دریافت مشاوره، آگاهی از لیست قیمت و سفارش محصولات با مشاورین و کارشناسان شرکت گذرگاه صنعت و تجارت ایرانیان تماس حاصل فرمایید.

 

۸۸۸۴۳۷۸۲   – ۸۸۸۲۰۰۸۹ –۰۲۱

 

فکس : ۸۸۸۰۳۲۵۱-۰۲۱

 

در اسرع وقت پاسخگو هستیم.

 

https://www.gozargah.biz