کاربرد کف کاذب فولادی با روکش HPL

مهندسی عمران

کاربرد کف کاذب فولادی با روکش HPL

به گزارش سایت مهندسی عمران ,کاربرد کف کاذب فولادی با روکش HPL
کف کاذب فولادی با روکش hPL مخفف high Pressure Laminate می باشد. از معنی لغوی این عبارت می توان متوجه شد که اچ پی ال ورقه هایی هست که تحت مقدار معینی فشار، تولید می شود و جنس آن از رزین می باشد.
کف کاذب فولادی از دو ورق فولادی فرم داده شده تشکیل شده است که با استفاده از جوش نقطه ای به یکدیگر متصل شده و فاصله ما بین با استفاده از نوع خاصی از بتن پر می شود.
بعد از تولید کف کاذب، روکش ها با متریال های مختلف روی آن ها قرار می گیرد. بیشترین متریالی که برای کف های کاذب استفاده می شود، PVC و HPL می باشد.

یکی از مزایای کف کاذب با روکش HPL ضد خش بودن و آنتی استاتیک بودن آن است.

کف کاذب فولادی، همانطور که از نامش پیداست از فولاد تهیه و تولید می شود. اصلی ترین قطعه کف کاذب، تایل آن می باشد که جنس تایل ها از فولاد و ابعاد آن نیز ۶۰*۶۰ می باشد.
در واقع کف های کاذب بر اساس ابعاد تایل ها نیز دسته بندی می شوند. یکی از پرکاربردترین کف کاذب ها در ایران گروه کف کاذب های ۶۰*۶۰ می باشد

قطعات دیگر کف کاذب فولادی پایه و استرینگر می باشد که جنس آنها نیز از فولاد گالوانیزه می باشد.

کاربرد کف کاذب فولادی
کاربرد کف کاذب فولادی با روکش اچ پی ال ( HPL ) اینطور است که، به دلیل ویژگی تحمل بار بالا و حمل و نقل آسان می توان آن را در دفاتر هوشمند، سالن های صنعتی، مراکز مخابراتی (  اتاق های ارسال برق )، ساختمان ها، بانک ها، دفاتر پست و ارتباط از راه دور، و اتاق های سرور به خوبی به کار گرفت.
همچنین به دلیل مقاومت خوب در برابر رطوبت و حفظ ویژگی های فیزیکی در شرایط سخت، کف کاذب فولادی با روکش HPL  می تواند در آزمایشگاه هایی که در معرض مواد شیمیایی و رطوبت و فشار بالا هستند به خوبی استفاده شده و عملکرد مناسبی نیز داشته باشد.

اچ پی ال ( HPL ) چیست؟
اچی پی ال صفحاتی ست که از از لایه های سلولوزی و نوع خاصی از رزین ساخته شده اند. محصولی که پس از ترکیب مواد در دمایی در حدود ۱۸۰ درجه و فشار ۸۰ نیوتون تولید می شود. حاصل این ترکیب، صفحاتی بسیار بادوام و پرقدرت است که مشخصات فنی خاص آن موجب کاربردهای وسیعش در صنعت و ساختمان است.
ضخامت معمول این صفحات ۶ تا ۱۰ میلیمتر می باشد و همچنین دارای استانداردهایی برای استفاده در صنایع مختلف هستند.

استاندارهای  EGS ، EGF ، EDS و EDF بر اساس نوع کاربرد این محصول هرکدام از اهمیت خاص خود برخوردارند.

حتما بخوانید : کف کاذب فولادی چیست؟

ویژگی کف کاذب فولادی با روکش HPL
از جمله مهمترین این ویژگی ها می توان به عایق شدن رطوبتی کف کاذب و همچنین مقاومت در برابر بخار بدون هیچ گونه تغییر حالت فیزیکی در آن هاست.
مقاوم در برابر حرارت
مقاوم در برابر ضربه
مقاوم در برابر نفوذ
خاصیت آنتی استاتیک
حفاظت از محیط زیست
تمیز کردن و نگهداری آسان
ایجاد ظاهری زیبا و مطلوب
صرفه‌ی اقتصادی

مزایای کف کاذب فولادی با روکش HPL
باعث صرفه جویی در هزینه ها شده و تعمیر آن بسیار آسان است.
هیچ نیازی به بتانه یا پوشش مومی ندارد.
احتیاجی به نظافت ندارد
نیازی به پولیش زنی یا سنباده کشی هم ندارد.
در مقابل بسیاری از مواد مانند مواد شیمیایی مقاوم است.
مایعات یا هر چیز دیگری که بر رویش بریزد پاک می شود.
اگر بر روی آن لکه های بیفتد می توان به راحتی آن ها را با حلال هایی که اشتعال زا نیستند تمیز کرد.
ضد گرد و خاک بوده  و آن ها را جذب خود نمی کند.
کف کاذب ۶۰*۶۰ در دو مدل فولادی و آلومینیومی هستند که از متعلقاتی تشکیل شده‌اند. از جمله:
تایل
استرینگر
پایه

حتما بخوانید : کف کاذب فولادی با روکش HPL

تایل:
تایل کف کاذب فولادی از دو ورق فولادی SD14 که توسط دستگاه های پیشرفته و توسط قالب های خاص فرم داده شده اند، تشکیل شده اند و توسط جوش های نقطه ای بسیار دقیق بهم متصل شده اند.
پس از اتصال از مکان های مخصوصی و توسط سیستم های پیشرفته با بتن خاصی پر می شوند تا استحکام آن را بالا ببرند. روی این تایل با استفاده از رنگ آنتی استاتیک، رنگ آمیزی می شود تا از ایجاد بار ساکن جلوگیری شود.

این تایل‌ها از قابلیت نصب روکش اچ پی ال و پی وی سی نیز برخوردار می‌باشند.

تایل در کف کاذب، همان قطعه‌ای است که افراد بر روی آن تردد می‌کنند. همانطور که در نکات بالاتر گفتیم، ابعاد تایل در کف کاذب فولادی و آلومینیومی ۶۰*۶۰ سانتی‌متر است. این تایل‌ها از قابلیت نصب روکش اچ پی ال و پی وی سی نیز برخوردار می‌باشند.

جنس تایل در کف کاذب فولادی از فولاد و در کف کاذب آلومینیومی از آلومینیوم است.

استرینگر:
استرینگر‌ها نیز قطعاتی هستند که بر روی پایه‌های کف کاذب قرار می‌گیرند و تایل‌ها بر روی استرینگر‌ها گذاشته می‌شوند.
استرینگر های فولادی به پایه ها پیچ شده و شبکه بسیار منظم و با تلوزانس ناچیزی را ایجاد کرده و باعث ثبات هر چه بیشتر کف کاذب فولادی می شوند
در واقع استرینگرها مقاومت کف کاذب ها را افزایش می‌دهند و از لغزش‌هایی که ممکن است در اثر حرکت و تردد، پس از نصب در کف کاذب ایجاد شود، کنترل و جلوگیری می‌کنند.

جنس استرینگر در کف کاذب فولادی و آلومینیومی از گالوانیزه می‌باشد. استرینگرها برای نصب نیازی به پیچ و مهره ندارند!

پایه:
پایه های این نوع کف کاذب از ۳ تیکه اصلی تولید می شوند که عبارتند از:
کفی
گلدانی
میله رابط
جنس دو جز بالا و پایین آن از آلومینیوم است و جنس میله رابط از فولاد آبکاری شده می باشد.تحمل وزن بالا، ضد زنگ بودن و قابلیت تنظیم ارتفاع از ویژگی های این نوع پایه می باشد
پایه‌ها، زیرساختی برای کف‌های کاذب به حساب می‌آیند. هر کف کاذب از حداقل و حداکثر ارتفاعی برخوردار است. حداقل ارتفاع کف کاذب فولادی ۶ و حداکثر ارتفاع آن ۱۶۰ سانتی‌متر می‌باشد. اما در کف کاذب آلومینیومی حداقل ارتفاع ۱۴ و حداکثر ارتفاع ۱۰۰ سانتی‌‌متر است.

جنس پایه در کف کاذب فولادی و آلومینیومی نیز از فولاد می‌باشد.

نکاتی که باید بدانید!
در هنگام نظافت کف کاذب حتما باید به مواد تمیز کننده دقت کنید، چرا که ممکن است رد اسپری تمیز کننده بر روی آن بماند. پس پیشنهاد می کنیم که آن را با جاروبرقی تمیز کنید.
اگر میزان کثیفی زیاد است و یا مثلا لکه ای چسبنده بر روی آن قرار دارد، بهتر است که آن را با پاک کننده های میکرو فیبر و یا دستمال های مرطوب پاک نمایید.