چگونه یک استراتژی موفق برای اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام ایجاد کنیم؟

برای برندها، ایجاد ارتباط با مخاطبان هدف و تبدیل آنها به مشتریان خریدار می‌تواند دشوار باشد. مصرف‌کننده های مدرن از تبلیغات آگاه هستند و ممکن است توسط برندهایی که فقط خودشان را تبلیغ می‌کنند، تحت تأثیر قرار نگیرند. به همین دلیل است که شما به اینفلوئنسرها نیاز دارید.

اینفلوئنسرها با داشتن تعداد زیادی فالوور در شبکه‌های اجتماعی، به عنوان منابع معتبر اطلاعات توسط فالوورهای خود دیده می‌شوند. محتوای باکیفیتی که آنها تولید می‌کنند نیز موجب ایجاد مشارکت زیادی می‌شود.

هنگامی که شما با اینفلوئنسرها برای تبلیغ برند یا محصولات خود همکاری می‌کنید، فالوورهای آنها این را به عنوان یک تأیید می‌بینند. بسیاری از آنها ممکن است در نهایت از شما خرید کنند.

اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای بازاریابی اینفلوئنسر است، به خصوص به دلیل نرخ مشارکت بالای آن. نرخ مشارکت متوسط در این پلتفرم برای اینفلوئنسرها حدود ۱.۸۷٪ است. با این حال، برای انجام درست بازاریابی اینفلوئنسر در اینستاگرام، شما باید یک استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر داشته باشید. در این مطلب از نماشون نحوه ایجاد یکی از آنها آورده شده است.

نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر

۱. تعریف کنید موفقیت برای شما به چه معناست؟

مانند هر استراتژی بازاریابی دیگر، استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر اینستاگرام شما نیز باید با یک هدف در ذهن شروع شود.

شما باید قبل از راه‌اندازی اولین کمپین بازاریابی اینفلوئنسر خود در اینستاگرام، انتظارات و شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPIها) را در ذهن داشته باشید. این یک مرحله حیاتی است زیرا به شما کمک می‌کند تا درک کنید کمپین اینفلوئنسر شما چقدر خوب عمل می‌کند.

اهدافی که تعریف می‌کنید باید هدف‌های SMART (خاص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، واقع‌بینانه و زمان‌بندی شده) باشند. برخی از اهدافی که ممکن است داشته باشید عبارتند از:

  • افزایش آگاهی از برند
  • بهبود نرخ‌های مشارکت و جذب فالوورهای بیشتر
  • گسترش دامنه دسترسی
  • دریافت نرخ کلیک بیشتر
  • ایجاد فروش بیشتر برای محصول و افزایش درآمد

اهداف شما باید تا حد امکان دقیق باشند تا اطمینان حاصل شود که می‌توانید پیشرفت خود را ردیابی کنید. بر اساس اهداف خود، می‌توانید KPIهای خود را نیز تعریف کنید تا بتوانید ببینید کجا ایستاده‌اید.

۲. پیدا کردن اینفلوئنسرهای مرتبط

پس از تعیین اهداف خود برای کمپین بازاریابی اینفلوئنسر اینستاگرام خود، می‌توانید به مرحله بعدی یعنی پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب بروید. این مرحله نیز مهم است زیرا برند شما بر اساس اینکه با چه کسی همکاری می‌کنید، قضاوت می‌شود. به همین دلیل است که بسیار مهم است اینفلوئنسرهای واقعی که ارزش‌های مشابهی با برند شما دارند را برای نمایش در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی خود پیدا کنید.

۶۱٪ از بازاریابان پیدا کردن اینفلوئنسرهای واقعی برای شراکت‌ها را دشوار می‌دانند. به همین دلیل، شما باید بررسی دقیقی در مورد هر خالق محتوای بالقوه انجام دهید تا محتوای اینفلوئنسر خود را به درستی انجام دهید.

همچنین باید دموگرافی فالوورهای آنها را بررسی کنید تا ببینید آیا با دموگرافی مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه شما مطابقت دارد یا خیر. علاوه بر این، باید لحن برند و ارزش‌های آنها را بررسی کنید تا درک کنید آیا آنها برای شما و کانال رسانه‌های اجتماعی شما مناسب هستند یا خیر.

همچنین باید نرخ مشارکت آنها را بررسی کنید تا ببینید چقدر فالوورهای آنها با محتوای آنها تعامل دارند. به علاوه، باید نظرات آنها را بررسی کنید تا کیفیت تعامل و دسترسی اینفلوئنسر را بررسی کنید. اگر اینفلوئنسر بتواند از طریق پست‌های خود گفتگوهای واقعی ایجاد کند، احتمالاً ارزش همکاری دارند.

با این حال، انجام چنین تحقیقاتی می‌تواند زمان‌بر باشد و ممکن است موانعی نیز داشته باشد. خوشبختانه، ابزارهایی وجود دارد که می‌توانند کار سنگین را برای شما انجام دهند. می‌توانید از ابزارهایی مانند iFluenz و BuzzStream استفاده کنید.

اولی به شما امکان می‌دهد کمپین خود را ایجاد کرده و در پایگاه داده آنها لیست کنید. اینفلوئنسرهای علاقه‌مند می‌توانند به کمپین اینفلوئنسر شما درخواست دهند و شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید با آن ها همکاری داشته باشید یا خیر

سه نوع اینفلوئنسر وجود دارد که می‌توانید با آنها همکاری کنید:

اینفلوئنسرهای ماکرو، میکرو اینفلوئنسرها و نانو اینفلوئنسرها. هر کدام هزینه‌ای را بسته به تعداد فالوورهاشان دریافت می‌کنند. اینفلوئنسرهای ماکرو هزینه‌ای بیش از ۳۹۵ دلار برای هر پست اسپانسری دریافت می‌کنند. از طرف دیگر، اینفلوئنسرهای کوچکتر فقط حدود ۱۲۴ دلار برای یک پست هزینه خواهند داشت.

۳. ارسال پیشنهاد شما به اینفلوئنسرها

پس از اینکه اینفلوئنسرهای بالقوه خود را انتخاب کردید، باید پیشنهاد همکاری خود را برای آنها ارسال کنید. به طور ایده‌آل، نباید پیشنهاد خود را درست در اولین پیام ارائه دهید.

اینفلوئنسرها افراد واقعی هستند که نسبت به کاری که انجام می‌دهند، اشتیاق دارند. آنها فقط ابزار بازاریابی برای برند شما نیستند. شما نیاز دارید قبل از اینکه بتوانید شروع به ایجاد محتوای برندی با آنها کنید، روابط محکمی با آنها بسازید.

به همین دلیل است که شما باید به محتوایی که اینفلوئنسر انتخابی منتشر می‌کند، علاقه نشان دهید و با آنها درگیر شوید. یک رابطه خوب با آنها بسازید قبل از اینکه پیشنهاد همکاری پولی خود را ارائه دهید.

به این ترتیب، آنها ممکن است بیشتر به همکاری با شما تمایل داشته باشند. علاوه بر این، شما دقیقا خواهید فهمید که آنها به دنبال چه هستند و قادر خواهید بود پیشنهاد خود را به شیوه‌ای بهتر ارائه دهید (که در نهایت منجر به یک کمپین بازاریابی اینفلوئنسر موفق‌تر خواهد شد.)

زمانی که صرف ساختن این رابطه می‌کنید همچنین به آنها کمک می‌کند تا برند شما و اهدافتان را بهتر درک کنند.

۴. طراحی کمپین شما

مرحله بعدی طراحی کمپین بازاریابی اینفلوئنسر اینستاگرام شما است. برای این کار، مطمئن شوید که اینفلوئنسرها را در جریان قرار دهید.

با دخیل کردن آنها در مرحله برنامه‌ریزی، شما قادر خواهید بود دیدگاه آنها را نیز به دست آورید. این مهم است زیرا هیچ کس به اندازه آنها فالوورهایشان – مخاطب هدف شما – را نمی‌شناسد.

علاوه بر این، نباید تمام کمپین را خودتان طراحی کنید و سپس فقط دستور دهید که اینفلوئنسرها مطابق با آن پست‌هایشان را ایجاد کنند. برای داشتن یک استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر موثر، باید به آنها آزادی عمل و فرصت خلاقیت کافی بدهید تا بتوانند محتوا را با صدا و سبک خودشان تولید کنند.

البته، می‌توانید چند دستورالعمل در مورد انتظارات خود از آنها ارائه دهید.

۵. ردیابی و بهینه‌سازی کمپین

مرحله نهایی در ایجاد استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر اینستاگرام شما، ردیابی و بهینه‌سازی کمپین شما است. این مرحله به شما کمک می‌کند تا بفهمید کجا ایستاده‌اید و چه کاری باید انجام دهید تا به اهدافتان برسید.

شما باید KPIهایی که در ابتدا تعریف کردید را برای بررسی پیشرفت خود ردیابی کنید. برای این کار، می‌توانید از ابزارهای بازاریابی اینفلوئنسر استفاده کنید که همچنین می‌توانند به شما در ردیابی نتایج کمپین بازاریابی اینفلوئنسر کمک کنند.

با انجام این کار، شما قادر خواهید بود بفهمید چه چیزی نیاز به تغییر دارد تا کمپین بازاریابی اینفلوئنسر اینستاگرام خود را بهینه‌سازی کنید. شما همچنین می‌توانید برخی آزمایش‌های A/B انجام دهید تا بفهمید چه پارامترهایی برای کمپین‌های شما بهترین عملکرد را دارند.

 

مثال‌هایی از کمپین‌های موفق بازاریابی اینفلوئنسر در اینستاگرام

اگر بخواهیم با هم به چند مورد از کمپین‌های موفق بازاریابی اینفلوئنسر در اینستاگرام اشاره کنیم، میتوان به لیست زیر اشاره کرد. در ادامه هر مورد را به تفضیل توضیح خواهیم داد.

 ۱ Daniel Wellington
۲ Fiji Water
۳ H&M
۴ Sperry
۵ Naked Juice

 

۱. Daniel Wellington

دانیل ولینگتون، برند ساعت‌مچی که درآمد ۲۲۰ میلیون دلاری خود را صرفاً از بازاریابی اینفلوئنسر در اینستاگرام به دست آورده است. وقتی فیلیپ تسیاندر، بنیان‌گذار شرکت، کار خود را شروع کرد، تنها ۱۵,۰۰۰ دلار سرمایه اولیه داشت.

او با اینفلوئنسرهای میکرو در اینستاگرام همکاری کرد و ساعت‌های رایگانی به آنها فرستاد. آنها تشویق شدند تا عکس‌هایی با ساعت‌ها بگیرند و کدهای تخفیف منحصر به فردی را در توضیحات خود بگنجانند. ظرف چهار سال، ۱۵,۰۰۰ دلار به ۲۲۰ میلیون دلار تبدیل شد.

۲. Fiji Water

آب فیجی با دنیل برنشتاین از We Wore What در اینستاگرام همکاری کرد. آنها یک کمپین با نام Bodyworewhat را ایجاد کردند و ویدئوهای متعددی از تمرینات دنیل و مربی شخصی‌اش را منتشر کردند.

هدف این کمپین ترویج تعهد آب فیجی به هیدراته کردن مردم و کمک به آنها برای احساس بهتر و بهتر دیده شدن بود.

۳. H&M

اچ اند ام، برند محبوب لباس، با دو اینفلوئنسر، جولی سارینانا و الا ولدن، برای کاتالوگ پاییز ۲۰۱۷ خود همکاری کرد. جولی به قدری از لباس‌ها خوشش آمد که تصمیم گرفت آنها را از طریق حساب اینستاگرام خود تبلیغ کند. این امر باعث شد برند تبلیغات گسترده‌ای دریافت کند زیرا پست بیش از ۶۶ هزار لایک دریافت کرد. برای دریافت لایک اینستاگرام بیشتر، می توانید از طریق لینک https://mymember.shop/خرید-لایک-اینستاگرام اقدام نمایید.

۴. Sperry

اسپری، برند کفش، تصمیم گرفت تلاش‌های بازاریابی خود را در اینستاگرام افزایش دهد. آنها با بیش از ۱۰۰ اینفلوئنسر میکرو برای ترویج برند خود از طریق ایجاد محتوای جذاب همکاری کردند.

برای این کار، از ابزارهای مشاهده ی  اجتماعی برای یافتن افرادی که در حال ایجاد محتوای با کیفیت در مورد برند خود در اینستاگرام بودند استفاده کردند. آنها به این کاربران دسترسی پیدا کردند و از آنها خواستند تا محتوای بصری درخشانی برای حساب اینستاگرام خود ایجاد کنند.

۵. Naked Juice

نیکد جویس، برند اسموتی با اینفلوئنسرهایی مانند کیت لا وی برای یک کمپین بازاریابی اینفلوئنسر در اینستاگرام همکاری کرد. کیت عکس‌هایی از لباس روزانه خود گرفت و به طور هوشمندانه یک بطری نیکد جویس را به عنوان «سوخت پس از باشگاه» به تصویر اضافه کرد. این پست بیش از ۳۰۰۰ لایک دریافت کرد و به گسترش دامنه برند در اینستاگرام کمک کرد.

 

نتیجه‌گیری نهایی

اینستاگرام پتانسیل عظیمی برای برندها جهت گسترش دامنه دسترسی و دستیابی به اهداف بازاریابی‌شان دارد. برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر برای اینستاگرام، ابتدا باید اهداف خود را تعیین کنید و سپس اینفلوئنسرهای مناسب برای کمپین خود را پیدا کنید.

همچنین نیاز دارید تا KPI‌های خود را تعیین کنید تا بتوانید پیشرفت کمپین‌های خود را در مراحل بعدی ردیابی کنید. و تلاش کنید برای ساختن رابطه‌ای مناسب با اینفلوئنسرهای خود و به آنها کنترل خلاق بر محتوایی که برای کمپین شما ایجاد می‌کنند، بدهید. در آخر، همه چیز را ردیابی کنید تا بتوانید عملکرد کمپین خود را بهینه‌سازی کنید.