چگونه می‌توانم کاریزماتیک‌تر شوم؟

چگونه می‌توانم کاریزماتیک‌تر شوم؟

اگر یک مدیر هستید یا حتی به تازگی در تدارک تصاحب یک موقعیت شغلی جدید هستید، باید سعی کنید تا بخش کاریزماتیک شخصیت خود را تقویت کنید. اما برای این کار چه راه‌حلی وجود دارد؟ غیر از اینکه می‌توانید با یک مشاوره روانشناسی نقاط ضعف شخصیت خود را شناسایی کنید و بسته به آن راهکارهایی دریافت کنید، می‌توانید با مطالعه یادداشت پیش رو نکاتی مهم در این مورد بیاموزید. ما در تلاشیم تا بدون نیاز به مشاوره روانشناسی حضوری، به شما کمک کنیم تا شخصیت کاریزماتیک تری داشته باشید.

کاریزماتیک بودن کمک می‌کند تا بتوانید یک قهرمان شوید

اعصاب خود را کنترل کنید

یک شخص کاریزماتیک می‎داند که در هر شرایطی باید بتواند اعصاب خود را کنترل کند. برخی واکنش‌های هیجانی مثل فشردن مشت یا دندان‌ها بهم، تنها نشان‌دهنده ضعف شماست نه توانایی و کاریزما. پس بهتر است تا زبان بدن خود را اصلاح کنید، راهکارهای کنترل عصبانیت را بیاموزید و آگاهانه از آن‌ها برای داشتن شخصیتی کاریزماتیک ‌تر کمک بگیرید. یک مشاوره روانشناسی خوب می‌تواند در این زمینه ثمربخش باشد چون روانشناسان می‌تواندد دقیق‌تر ابعاد پنهان شخصیت شما را مشخص کنند.

گوش دادن فعال را بیاموزید

بسیار مهم است تا در طول گوش دادن، بتوانید بدون قطع کلام طرف مقابل، توجه و اهمیت قائل بودن خود را به او نشان دهید. این می‌تواند شامل تکان‌های کنترل‌شده دست، سر یا ابروها باشد. بسیار مهم است تا گوینده را مطلع کنید که به حرف‌های او دقیق گوش می‌دهید و در عین حال در مورد آن فکر می‌کنید. فراموش نکنید یکی از عادات بد و منفی که باعث صدمه به وجهه کاریزماتیک شما خواهد شد، بی‌توجهی نسبت به سخنان اطرافیان است.

با کاریزما دیگران را جذب کنید

قابل اتکا باشید

با مهارت‌های روانشناسانه، بیاموزید که چگونه باید حس امنیت و اعتماد را در طرف مقابل ایجاد کنید. داشتن اعتماد اطرافیان در هر شرایطی کمک می‌کند تا شما قابل اتکا و معتبر به نظر برسید. بخش مهمی از کاریزماتیک بودن در گرو این است که افراد ارزش بالای شما در انجام امور را بدانند و درک کنند. برخی مهارت‌های روانشناختی کمک می‌کنند تا ساده‌تر اعتماد افراد را جذب کنید.

در مورد احساسات خود صحبت کنید

برخلاف باورهای رایج کاریزماتیک بودن به معنی خشک برخورد کردن و زننده بودن نیست بلکه باید بتوانید به زیبایی و روانی احساسات خود را بیان کنید. سخن گفتن در مورد احساسات یک مهارت مهم است که متأسفانه در آداب و رسوم ایرانی آنچنان که باید تثبیت نشده است. بدانید که حرف زدن در مورد احساسات به شکلی صحیح، کمک می‎کند تا کاریزماتیک ‌تر باشید.

حس شوخ‌طبعی کلید داشتن شخصیتی کاریزماتیک‌تر

شوخ‎طبعی تفاوت زیادی با لودگی دارد پس مراقب باشید تا در این مورد زیاده‌روی نکنید. استفاده از اصطلاحات و کلمات طنز در فضای کار کمک می‌کند تا شخصیت شما بیشتر با محیط آداپته شود. پس به جای برخوردهای خشک تلاش کنید تا با شوخی‌های به جا نبض کلی محیط را کنترل کنید. افراد شوخ‌طبع با نکته‌بینی بالایی که دارند می‌توانند افراد زیادی را تحت تأثیر قرار دهند. کاریزما سراسر ایجاد اثر بر افراد از طریق سخن گفتن یا اعمال و حرکات است؛ اجازه دهید تا شوخی‌های آگاهانه شما دیگران را شگفت‌زده کنند.

تخصص مرکز ما رشد شخصیت است .

با مرکز مشاوره در اصفهان به صورت تلفنی به شخصیتی جذاب تر تبدیل شوید