چسب بلوک چیست؟

مقدمه

اگر اخیرا بلوک های سبک aac را در داخل خانه خود به کار گرفته باشید، یقینا کلمه چسب بلوک به گوشتان خورده است . در واقع این دسته از محصولات به عنوان بهترین انتخاب برای اتصال بلوک های یاد شده شناخته می شوند. با این اوصاف بخش زیادی از کاربران اطلاعات دقیقی پیرامون آن ندارند. همین فاکتور هم باعث شده تا در حین خرید و استفاده از آن دچار سردرگمی شوند. در حقیقت باید عنوان کنیم که هنوز هم بخش زیادی از این افراد به دلیل عدم آگاهی، ملات های سنتی نظیر سیمان را به عنوان انتخاب بهتری در نظر گرفته و اصرار زیادی بر روی استفاده از آن دارند. ما در ادامه این مقاله سعی داریم تا مرور روشنی بر روی این دسته از محصولات داشته باشیم. بدون شک این موضوع می تواند اصرار شما را کاهش داده و دلیل کارایی بسیار بالای این محصولات را برای شما مشخص سازد. لذا حتما ما را تا انتهای این مقاله که چسب بلوک چیست همراهی کنید.

چسب بلوک چیست

منظور از چسب بلوک چیست ، ترکیبات شیمیایی خشکی است که با آب مخلوط شده و یک ماده ی چسبناک خمیری ایجاد می کند که اصلاحا آن را چسب بلوک گویند. این ماده به دلیل ترکیبات منحصر به فرد خود می تواند اتصال بسیار قدرتمندی را بین بلوک ها ایجاد کرده و به همین جهت، متخصصان استفاده از آن را برای دیوار چینی توصیه می کنند. البته باید عنوان کنیم که این دسته از مصالح بیشتر برای بلوک های سبک اتوکلاو شده مناسب هستند و نمی توان آن ها را برای هر نوع بلوکی استفاده نمود.
ساختار این چسب ها به گونه ای است که می تواند اتصالی ۴ برابر مقاوم تر از سیمان را خلق کند. از طرفی دیگر وزن نهایی آن بسیار اندک بوده و می تواند بار مرده ساختمان را تا حد زیادی کاهش دهد. یکی دیگر از مزیت های منحصر به فرد این چسب ها، مقاومت در برابر رطوبت است. در حقیقت این دسته از چسب ها می توانند مقاومتی کلی دیوار در برابر رطوبت را افزایش دهند. البته این موارد تنها گوشه ای از مزایای منحصر به فرد چسب بلوک است. ما در ادامه طیف بیشتری از این مزیت ها را برای شما عزیزان ذکر می کنیم.

مواد تشکیل دهنده چسب بلوک

مواد تشکیل دهنده چسب بلوک یکی دیگر از مهمترین مولفه هایی است که متاسفانه اغلب افراد را سردرگم می کند. در واقع آن ها درک صحیحی نسبت به ماهیت و ترکیبات این محصول ندارند. همین مورد هم باعث شده تا در زمان انتخاب دچار اشتباه شوند. در واقع چسب بلوک یک نوع ماده اتصال دهنده پلیمری است که در آن ترکیبات مختلفی نظیر سیمان، ماسه، چسب پلیمری قدرتمند و… وجود دارد. این موارد در ترکیب با آب، واکنش شیمیایی داده و یک چسب قدرتمند ایجاد می کنند. البته باید عنوان کنیم که بعد از ترکیب با آب، ساختار شیمیایی آنها اندکی تغییر می کند.
در این ماده، یک نوع چسب شیمیایی قدرتمند وجود دارد که برای اتصال ذرات ماسه و سیمان کاربرد دارد. در حقیقت زمانی که شما این مواد را با آب ترکیب می کنید، ماده پلیمری فعال شده و ذرات سیمان و ماسه را به همدیگر متصل می کند. این موضوع در کنار فعال شدن ذاتی آنها با آب باعث می شود تا اتصالی بسیار قدرتمند ایجاد شود. ترکیب کلی این موارد در کنار همدیگر به افزایش مقاومت دیوار های ساخته شده با این ماده کمک می کند.

کاربرد های چسب بلوک

چسب بلوک ها به ساختار شیمیایی بی نظیر خود، از همان ابتدا به عنوان انتخابی ایده آل جهت دیوار چینی تلقی می شدند. در واقع این دسته از محصولات می توانند بهترین انتخاب ممکن برای اتصال بلوک ها باشند. همین فاکتور هم باعث شده تا کاربرد اصلی و حیاتی آن ها دیوار چینی بلوک های هبلکس و بلوک سیپورکس باشد. در واقع باید عنوان کنیم که ساختار این دسته از بلوک ها نسبت به سایرین سبک تر بوده و این چسب ها می توانند به شیوه ای بهتر اتصال میان آن ها را فراهم کنند. همین فاکتور هم سبب شده تا قبل معماران و متخصصان استفاده از این چسب ها را برای پروسه دیوار چینی به وسیله بلوک های سبک الزامی بدانند. البته باید بدانید که از این چسب برای اتصال سایر مصالح به بلوک های سبک هم استفاده می شود.

بدانید: طرز تهیه چسب بلوک هبلکس و سیپورس

چسب بلوک چیست

چسب بلوک چیست

مزایای چسب بلوک

برای شما بیان کردیم که چسب بلوک چیست و اکنون به مزیت آن‌ها میپردازیم، چسب بلوک ها مزیت های بسیار زیادی دارند که باعث شده تا در طی چندسال گذشته به سادگی در صدر انتخاب های افراد قرار گیرند. با این وجود در این سن کم نیستند افرادی که اطلاعات صحیحی پیرامون آن ها ندارند. در واقع این دسته از محصولات به دلیل ویژگی های ساختاری خود می توانند نقاط قوت بسیار زیادی داشته باشند که آن ها را نسبت به هر نوع ملات دیگری متمایز می کند. ما در ادامه این مقاله سعی داریم تا برخی از این مزیت ها را خدمت شما عزیزان بیان کنیم. بدون شک این موضوع می تواند به شیوه ای بهتر دلیل کارایی آن ها را خدمت شما تشریح کند.

اتصال مقاوم تر:

اتصال مقاوم‌تر را می توان به عنوان یکی از شاخص‌ترین و البته بهترین ویژگی های چسب بلوک دانست. در واقع این دسته از محصولات به دلیل داشتن اتصال دهنده های پلیمری در ساختار خود، می توانند اتصالی تا چهار برابر مقاوم تر ایجاد کنند. همین مورد هم باعث شده تا به سادگی در صدر انتخاب های افراد قرار گیرند.

کاهش بار مرده ساختمان:

کاهش بار مرده ساختمان را می توان به عنوان یکی دیگر از مهم ترین شاخصه هایی دانست که موجب شده تا این دسته از محصولات به سادگی در صدر انتخاب ها قرار گیرند. در واقع این چسب ها وزنی به مراتب کمتر از ملات های سنتی نظیر سیمان دارند. به همین جهت است که به کارگیری آن ها می تواند وزن کلی ساختمان را کاهش داده و از این طریق مقاومت آن در برابر زلزله را افزایش دهد.

مقاومت در برابر رطوبت:

داشتن مقاومت بالا در برابر رطوبت را می توان به عنوان یکی از مهمترین و البته شاخص ترین ویژگی هایی دانست که موجب تمایز چسب بلوک نسبت به سایر متریال های هم رده شده است. در واقع این دسته از محصولات می توانند مانع از انتقال آب شوند. به همین جهت است که مقاومت کلی ساختمان در برابر رطوبت را هم افزایش می دهند.

مقاومت در برابر تغییرات دمایی:

داشتن مقاومت در برابر تغییرات دمایی را می توان یکی دیگر از مهمترین شاخصه هایی دانست که موجب شده تا این دسته از محصولات در نوع خود منحصر به فرد باشند. در واقع چسب بلوک ها می توانند سیکل های دمایی مختلف در فصول سال را به خوبی تحمل کنند. همین فاکتور هم باعث شده تا برای شرایط آب و هوایی مختلف مناسب باشد.

استفاده آسان:

استفاده آسان را می توان یکی دیگر از مهم ترین شاخصه هایی دانست که موجب نفوذ بیشتر چسب بلوک ها در بین کاربران شده است. در واقع این دسته از محصولات شیوه استفاده بسیار ساده ای دارند. به گونه ای که تنها کافی است آن را با مقداری آب مخلوط کرده و سپس بر روی سطح مورد نظر خود اعمال کنید. این شیوه به قدری ساده است که افراد بی تجربه هم می توانند به سادگی از آن استفاده کنند.

کاهش هزینه ها:

کاهش هزینه ها را می توان به عنوان یکی دیگر از مزیت های استفاده از چسب بلوک دانست. در واقع این دسته از محصولات هزینه ای کمتر از ملات های سنتی دارند. همین فاکتور باعث شده تا خرید آن ها تا حد زیادی به صرفه تر باشد. افزون بر این موراد اتصال بلوک ها به وسیله این چسب، تنها به یک لایه نازک نیاز دارد. به عبارت ساده تر مصرف چسب بلوک ها بسیار کمتر از ملات های سنتی است. همین مصرف کمتر باعث شده تا این دسته از محصولات به سادگی هرچه تمام تر هزینه های نهایی ساخت و ساز را کاهش دهند.

بخوانید: قیمت بلوک سفید هبلکس

مقاومت در برابر ترک:

داشتن مقاومت بالا در برابر ترک را می توان به عنوان یکی از شاخص ترین ویژگی هایی دانست که موجب نفوذ بیشتر چسب بلوک در بین کاربران شده است. در واقع این دسته از محصولات مقاومت کششی بسیار بالایی دارند. همین مورد هم باعث شده تا در اثر فشار های مختلف دچار درز و ترک نشوند. مازاد بر این چنین مقاومت کششی باعث شده تا چسب بلوک ها به عنوان انتخاب مناسبی جهت پوشاندن درز ها و ترک های بلوک هبلکس و سیپورکس شناخته شوند.

وزن مخصوص ایده آل :

وزن مخصوص را می توان به عنوان مولفه ای فنی در نظر گرفت که وزن بر حجم یک محصول را نشان می دهد. در واقع این فاکتور تا حد زیادی مشابه چگالی است که هر اندازه پایین تر باشد، نشان از ایده آل بودن آن ماده دارد. وزن مخصوص چسب بلوک ها حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم بر متر مربع است. این مورد نشان دهنده سازگاری ماده مذکور برای پروسه ساختمان سازی است.

سخن آخر

چسب بلوک را می توان به عنوان یکی از بهترین مدل های ملات جهت پروژه های ساختمان سازی دانست. این دسته از محصولات غالبا برای بلوک های سبک اتوکلاو شده نظیر بلوک هبلکس و بلوک سیپورکس کاربرد دارند. با این وجود بخش زیادی از افراد هنوز اطلاعات صحیحی پیرامون آن ندارند. ما در این مقاله سعی کردیم تا مرور روشنی بر روی این ماده منحصر به فرد داشته باشیم. با این وجود اگر هنوز هم در رابطه با آن سوال یا ابهامی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات با ما مطرح فرمایید. از طرفی چنانچه به دنبال خرید چسب بلوک یا انواع بلوک سبک در بالاترین سطح استاندارد هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید.

The post چسب بلوک چیست؟ appeared first on شرکت سازه سبک آرسام.