نکات مهم در خرید شیرآلات ساختمانی

نکات مهم در خرید شیرآلات ساختمانی

شیرآلات ساختمان یکی از مهمترین تجهیزات هر خانه می باشد که افراد با توجه به شکل ظاهری و اطمینان از کیفیت آن، شیرالات خانه خود را تهیه و انتخاب می کنند. در انتخاب و خرید شیرآلات ساختمانی نکات مهمی مانند جنس شیر، روکش آن، انواع برندهای موجود در بازار و … که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم، مهم می باشد.

نکات مهم در انتخاب شیرآلات ساختمانی

۱٫ جنس شیرآلات بهداشتی

جنس بدنه شیرالات بهداشتی به طور کلی از برنج و سرب خشک می باشد. با توجه به این که سرب خشک با گذشت زمان در واکنش با آب دچار خوردگی شده و وارد آب آشامیدنی می شود برای سلامتی انسان بسیار خطرناک می باشد.

در نتیجه در هنگام خرید دقت کنید که حتما شیر ها از جنس برنج باشد. اگرچه شیر هایی که از سرب خشک ساخته می شوند، بسیار ارزان تر هستند اما خیلی سریع تر دچار پوسیدگی می شوند و عمر کوتاه تری دارند.

۲٫ روکش شیرالات بهداشتی

در خرید شیرآلات ساختمانی باید به نوع روکش آن ها توجه کرد. آبکاری یا روکش شیر همان پوسته بیرونی آن است.

هر اندازه که کیفیت آبکاری بهتر باشد شیر ها دیرتر فرسوده می شوند. مواردی که در کیفیت آبکاری تاثیرگذار هستند عبارتند از جنس آبکاری و ضخامت آن.

شیرالات روکش های مختلفی از قبیل برنج (روکش طلایی)، اپوکسی (رنگی)، نیکل، برنز، مس و استیل (کروم) برای آبکاری دارند.

یکی از بهترین روکش ها، روکش استیل است. چرا که علاوه بر مقاومت در برابر پوسیدگی، به لحاظ ظاهری نیز لکه را کمتر نشان می دهد.

کیفیت آبکاری شیرالات همانطور که گفته شد، در مقاومت شیر و طول عمر آن بسیار موثر است.

البته برای روکش و آبکاری از روش دیگری به نام PVD نیز استفاده می شود. این روکش ها طول عمر زیادی دارند و مقاومت آن ها در مقابل ساییدگی بیشتر است و زنگ نمی زنند.

در مورد شیر آلات ساختمانی ایده آل استاندارد بیشتر بدانید:

نکات مهم برای خرید شیرآلات ساختمان

  • معمولا شیرالات در بازار به صورت تکی یا یک دست کامل شامل شیر روشویی، شیر سینک ظرفشویی، شیر توالت و شیر حمام فروخته می شوند.
  • شیر سینک با عَلَمی ثابت و متحرک نیز در بازار موجود است.
  • شیرهای پیسوار نیز از جنس برنجی و پلاستیکی در اندازه ۱/۲ و ۳/۸ در بازار وجود دارد.
  • شیر های اهرمی از محبوب ترین نوع در بازار برای ساختمان ها می باشند و در مکان های عمومی شیر های پدالی و چشمی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.
  • هنگام انتخاب شیر آشپزخانه و روشویی حتما بایستی به اندازه سوراخ های روی آن ها و مطابقت آن با شیر های موجود در بازار برای خرید توجه کنید.
  • در هنگام خرید برند های خارجی بایستی به جنس مغزی شیر که از برنج باشد و روکش آبکاری آن با توجه به فضای دکوراسیون خانه خود توجه کنید.
  • ضمانت نامه و خدمات پس از فروش تولیدکنندگان را مد نظر قرار دهید. البته باید بدانید که برای برند های خارجی نمایندگی و ضمانت و خدمات پس از فروش مطمئن وجود ندارد.
  • به موجود بودن قطعات یدکی و تعویضی شیرالات در بازار توجه کنید.
  • دقت داشته باشید که نوع شیرالات شما، به میزان مصرف آب ارتباط مستقیم دارد، در نتیجه شیر هایی را انتخاب کنید که مصرف آب منزل شما را کاهش دهد. قابلیت تنظیم آب، از فاکتورهای مهم در انتخاب شیر است.
  • شیر هایی را بخرید که با سبک معماری و دکوراسیون منزل شما تناسب داشته باشد.
  • در خرید شیرالات قابلیت تنظیم درجه حرارت آب اهمیت زیادی دارد.
  • پس از اتمام کار های داخلی ساختمان و جایگذاری کابینت، سینک و روشویی، اقدام به نصب شیرالات کنید.
  • به علامت استاندارد شیرالات در هنگام خرید توجه کنید. چرا که شیر هایی که در بدنه آن ها از سرب نرم استفاده نشده است و میزان کروم به کار رفته در پوشش خارجی آنها کم باشد، علامت استاندارد را دریافت خواهند کرد.
  • حتما به نحوه نصب شیرالات توجه کنید. زیرا نصب و تعمیر برخی از شیر ها کار سختی است.

بلوک عایق

امروزه با پیشرفت ساخت و ساز در شهر های مختلف و نا کارآمد بودن مصالح قدیمی در حفظ انرژی و ایجاد وزن مرده در ساختمان ها، سازندگان به مصالح جدید مانند بلوک های عایق روی آورده اند.

بلوک عایق، نقش عایق را در برابر موارد مختلفی مانند عایق برودتی, حرارتی و حتی عایق صوتی، در ساختمان سازی ایفا می کند.

استفاده از بلوک عایق در دیوار های جدا کننده‌ ی واحد های ساختمانی بسیار کار آمد می ‌باشد. به واسطه‌ حباب های فراوان هوا در فوم موجود در این بلوک میزان عبور صدا را بسیار کاهش می ‌دهد.

خرید شیرآلات ساختمانی

قیمت و خرید شیرآلات ساختمانی

قیمت شیرآلات ساختمانی

شیرالات همانطور که گفته شد دارای جنس ها و روکش های گوناگونی می باشند.

با توجه به جنس شیرالات، روکش آن ها، برند، ایرانی یا خارجی بودن و سایر امکاناتشان قیمت شیرآلات ساختمانی و لوازم بهداشتی مشخص می شود.

فروش شیرآلات ساختمانی

ما با گردآوری بهترین برند ها و با کیفیت ترین شیرالات، توانسته ایم رضایت افراد زیادی را به دست آوریم.

شما نیز برای خرید این محصول با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، می توانید محصول مورد نیاز خود را با قیمت مناسب، انتخاب و خریداری کنید.

بلوک سبک

به جرات می توان گفت که امروزه بلوک سبک کارآمد ترین مصالح ساختمانی می باشد، که موجب زیر و رو شدن صنعت ساخت و ساز شده است.

این مصالح ساختمانی کم وزن به کمک پیشرفت تکنولوژی، اختراع شده و با گذشت زمان جایگزین بسیاری از مصالح ساختمانی سنتی شده است.

مزیت های زیاد این بلوک نسبت به بلوک های قدیمی موجب شده که روز به روز به محبوبیت آن اضافه شود و تعداد بیشتری از مهندسان ساخت و ساز و مدیران پروژه های ساختمانی از آن استفاده کنند.

بلوک هبلکس

بلوک سبک هبلکس در واقع همان بلوک های بتنی ساده می باشد که دارای تخلخل بسیار زیادی هستند. این موضوع موجب می شود تا مقاومت بالایی را در مقابل شرایط مختلف داشته باشند.

می توان گفت امروزه بلوک های هبلکس از پرکاربردترین بلوک ها می باشند. در بسیاری از موارد ساختمان سازی از آن ها استفاده می شود.

این بلوک ها ویژگی های بسیار زیادی دارند که همین ویژگی ها نیز موجب کاربرد بسیار زیاد آن ها شده است.

با این وجود دو ویژگی بسیار مهم این بلوک ها مقاومت بسیار بالای آن ها و وزن پایین آن می باشد.

The post نکات مهم در خرید شیرآلات ساختمانی appeared first on شرکت سازه سبک آرسام.