نکات مهم در خرید بلوک هبلکس را بدانید

بلوک هبلکس را می‌توان جزو محبوب‌ترین بلوک های سبک در صنعت ساختمان سازی ایران دانست که طی چند سال گذشته محبوبیت بسیار زیادی را کسب کرده‌اند. متناسب با این محبوبیت، انواع گوناگونی از آن ها تولید شده است که هر کدام دارای ویژگی های متفاوتی می باشند. این تفاوت ها سبب شده تا اغلب افراد در هنگام خرید بلوک هبلکس دچار سردرگمی و مشکلات گوناگون شوند. ما در این مقاله قصد داریم تا نکات مهم در خرید بلوک هبلکس را خدمت شما عزیزان ذکر کنیم. بدون شک پیروی از این نکات می‌تواند فرآیند خرید را برای شما تسهیل کرده و مانع از اشتباهات و زیان های مختلف شود. لذا اگر شما هم به دنبال خرید بلوک هبلکس هستید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

بلوک هبلکس چیست ؟

قبل از این که بخواهیم به نکات مهم در خرید بلوک هبلکس بپردازیم، بهتر است ابتدا با ماهیت این دسته از محصولات آشنا شویم. بدون شک این موضوع می‌تواند خرید های بسیار ایمن تر و ایده‌آل داری را برای شما به همراه داشته باشد، چرا که متاسفانه طیف زیادی از افراد با ماهیت این بلوک‌ها آشنایی ندارند و همین مورد هم سبب می‌شود تا انتخاب های اشتباهی انجام دهند.
در واقع بلوک هبلکس به طیف مختلفی از بلوک های سبک اطلاق می شود که با استاندارد aac ساخته می شوند. این بلوک ها از ترکیب متریال های مختلفی نظیر پودر آلومینیوم، آهک، سیمان، آب و موارد مشابه ساخته می شود. این مواد با همدیگر واکنش شیمیایی داده و ترکیبی حجیم تولید می کنند. این ترکیب حجیم عموماً برش داده شده و مورد استفاده قرار می گیرد.
البته در اغلب موارد بعد از برش طی فرآیند اتوکلاو، توسط هوا متخلخل می‌شوند. این تخلخل باعث کاهش وزن آن ها می شود. شیوه ساخت و البته متریال های به کار رفته در این محصولات در برخی از کارگاه ها متفاوت است.
از طرفی دیگر قالب های به کار رفته برای آن ها نیز می‌تواند متنوع باشد. ترکیب این موارد در کنار هم دیگر باعث شده تا انواع گوناگونی از این محصولات در بازار کشور وجود داشته باشد که در نهایت باعث سردرگمی مشتریان می شود.

نکات مهم برای خرید بلوک هبلکس

در حین خرید بلوک هبلکس به چه نکاتی باید توجه کرد؟ همان گونه که اشاره کردیم، این روزها انواع مختلفی از بلوک های هبلکس در بازار عرضه شده است. تنوع بالای مدل ها باعث می شود تا مشتریان در زمان خرید دچار سردرگمی شوند.
ما در ادامه برخی از نکات مهم در خرید بلوک هبلکس را برای شما ذکر کرده ایم که می تواند در فرآیند خرید بلوک سبک به شما کمک کند.

تخلخل

داشتن تخلخل را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین مولفه هایی دانست که باید در زمان خرید بلوک هبلکس به آن دقت کنید. همان گونه که اشاره کردیم، برخی از مدل های بلوک، بعد از انجام واکنش شیمیایی در فرایند اتوکلاو متخلخل می‌شوند. اما برخی دیگر این تخلخل را ندارند. به عبارت ساده‌تر به آن ها مدل های غیر اتوکلاو شده می‌گویند.
مدل های اتوکلاو شده دارای قیمت بیشتری هستند اما وزن آن ها کمتر بوده و مزایای به مراتب بیشتری هم دارند. بر همین اساس است که توصیه می‌شود تا در زمان خرید، اولویت خود را بر روی انتخاب مدل های اتوکلاو شده قرار دهید.

یکی از نکات مهم در خرید بلوک هبلکس، تخلخل است

ابعاد بلوک سفید

برای ساخت بلوک های هبلکس از قالب‌ های متنوع استفاده می شود. هر یک از این قالب ها دارای ابعاد مختص به خود می باشد. لازم به ذکر است که این مدل ها نیز هرکدام برای بخش خاصی از خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برای مثال عموماً برای دیوارهای داخلی از بلوک های هبلکس با ضخامت ۱۰ سانتی متر و بلوک دیوارهای اطراف از بلوک هایی با ضخامت ۱۵ سانتی متر استفاده می شود. لذا باید این مولفه را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید. اما در هر حال بایستی بدانید در این زمینه انتخاب های زیادی دارید و می توانید مدل های گوناگونی را انتخاب کنید. لذا حتماً در این زمینه هماهنگی‌ های لازم با معماری بنای خود را انجام دهید.

شکل ساختاری بلوک

همان گونه که گفتیم، این بلوک های هبلکس دارای شکل ساختاری و قالب های متنوعی هستند. برخی از مدل های این محصول دارای ساختار منحنی بوده و در بخش‌های کناری خود گوشه های گردی دارند. این دسته از محصولات عموما برای استفاده در دیوارهای غیر باربر با جنبه زیبایی، مانند حصار ها و موارد مشابه استفاده می شود.
لذا سعی کنید در این زمینه اولویت خود را بر روی بلوک هایی قرار دهید که دارای شکل ظاهری سالم بوده و گوشه های قائم و تیزی دارند. این موضوع باعث می‌شود تا فرایند استفاده و بکارگیری آن ها بسیار ساده تر شود.

چسب بلوک

چسب بلوک aac سیپورکس

چسب بلوک aac سیپورکس با مقاومت بالا

بلوک های هبلکس برخلاف بلوک های نرمال و مصالح دیگر، برای اتصال خود از ملات و سیمان استفاده نمی‌کنند. بلکه برای اتصال این محصولات بایستی از چسب مخصوص استفاده نمود. بهتر است چسب مورد استفاده برای این محصولات را هم از شرکت سازنده بلوک خریداری نمایید. چرا که بدون شک داری حالت سازگاری و چسبندگی آن ها بسیار بیشتر خواهد بود.
با انتخاب چسب سیپورکس می توانید اطلاعات دقیقی از این محصول کسب کنید.

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت را می توان به عنوان یکی دیگر از مهمترین مولفه هایی در نظر گرفت که بایستی در زمان خرید بلوک سفید هبلکس به آن دقت داشته باشید. اما کارگاه ها متناسب با سطح تجربه و امکاناتی که دارند، بلوک هبلکس را در کیفیت های متفاوتی تولید می کنند. بر همین اساس است که تولیدات برخی از این کارگاه ها می تواند مقاومت بالا و برخی دیگر مقاومت پایین داشته باشد.
به همین دلیل توصیه می شود تا در زمان خرید به کیفیت محصولات توجه ویژه‌ای داشته باشید و سعی کنید تا اولویت خود را بر روی محصولاتی با حداکثر کیفیت قرار دهید. چراکه کیفیت این بلوک ها ارتباط مستقیمی با دوام ساختمان و البته امنیت آن دارد.

وزن بلوک هبلکس

بلوک های هبلکس عموما جزو مدل های سبک طبقه بندی می شوند. اما بد نیست بدانید این محصولات هم خود دارای تنوع وزن بسیار زیادی هستند. برای مثال برخی از مدل های اتوکلاو شده نسبت به مدل های غیر اتوکلاو شده وزن به مراتب پایین تری دارند.
بر همین اساس هم ویژگی های آن ها با همدیگر متفاوت خواهد بود. در این زمینه بهتر است بدانید که هر اندازه وزن مصالح ساختمان شما کمتر باشد، به مراتب مقاومت آن هم در برابر زلزله افزایش پیدا می‌کند.

در این زمینه بهتر است اولویت خود را بر روی مدل های سبک قرار دهید. البته این اولویت بندی را با لحاظ کیفیت انجام دهید. یعنی متناسب با وزن پایین به کیفیت بالای آن هم دقت داشته باشید.

میزان عایق بودن بلوک

میزان عایق بودن را می توان به عنوان یکی دیگر از مهمترین مولفه هایی دانست که بایستی در زمان خرید بلوک هبلکس به آن دقت داشته باشید. در واقع اغلب بلوک های هبلکس به دلیل ساختار متخلخل خود در برابر صدا، حرارت و رطوبت عایق هستند. این مورد به عنوان یکی از مهم ترین مزیت های این دسته از تولیدات تلقی می شود. اما باید عنوان کنیم که این مزیت در تمام مدل های آن ها به چشم نمی خورد.
در واقع این مزیت منحصر به مدل های اتوکلاو شده می باشد. لذا بهتر است تا در زمان خرید های خود حتما اولویت ها را بر روی انتخاب مدل های متخلخل قرار دهید. چرا که این مدل ها می توانند در برابر حرارت، رطوبت و البته صدا مقاومت بسیار بهتری داشته باشند.

قیمت بلوک هبلکس

قیمت را می توان به عنوان یکی از مهم ترین و البته حیاتی ترین مولفه هایی دانست که اغلب مشتریان وسواس بالایی بر روی آن دارند. در واقع تمام مولفه ها و فاکتور های یادشده در این مقاله برای تنظیم قیمت می باشد. اما متاسفانه شرایط اقتصادی به سمتی رفته که اغلب مردم اولویت خود را بر روی انتخاب محصولاتی با قیمت پایین تر قرار می دهند. اما در این زمینه بهتر است کیفیت را در وهله اول قرار دهید. چرا که بلوک ها ارتباط مستقیمی با ایمنی ساختمان شما دارند. لذا استفاده از مصالح بی کیفیت می تواند در نهایت مشکلات بسیار بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.
در این رابطه باید بدانید که قیمت مدل های اتوکلاو شده به مراتب بیشتر از مدل های غیر اتوکلاو می باشد. اما در نهایت کیفیت و مزیت های آن ها هم بیشتر است.

سخن آخر
بلوک سفید هبلکس را می توان به عنوان یکی از بهترین و البته ایده آل ترین مدل های بلوک در بازار ایران دانست. این دسته از تولیدات به سبب ماهیت بی نظیر و البته ویژگی های منحصر به فرد خود می توانند انتخاب های ایده آل تری برای مشتریان باشند.
این موضوع به نوبه خود سبب شده تا تقاضای زیادی هم برایشان ایجاد شود. متناسب با این تقاضا هم مدل های گوناگونی از آن ها خلق شده است که انتخاب را برای مشتریان دشوار می کند.
ما در این مقاله سعی کردیم تا نکاتی را ذکر کنیم که انتخاب را برای شما ساده تر نماید. اما چنانچه به دنبال خرید بلوک هبلکس با قیمت مناسب بودید، می توانید با کارشناسان ما در شرکت سازه سبک آرسام تماس حاصل فرمایید.

The post نکات مهم در خرید بلوک هبلکس را بدانید appeared first on شرکت سازه سبک آرسام.