مقاله علمی پژوهشی مهندسی عمران

مهندسی عمران

وظیفه مهندسان عمران طراحی و ساخت کارهای عمومی مانند سدها ، پل ها و سایر پروژه های بزرگ زیربنایی است. مهندسی عمران یکی از قدیمی ترین شاخه های مهندسی است که به زمانی برمی گردد که مردم برای اولین بار در سکونتگاه های دائمی زندگی می کردند و برای تأمین نیازهای خود شروع به شکل گیری محیط می کردند. وقتی جمعیت افزایش می یابد و گروههای بیشتری از مردم در شهرها زندگی می کنند ، آنها برای تجارت به منابع معتبر آب تمیز ، شبکه خیابانها و معابر نیاز دارند.

امروزه مهندسان عمران نیاز به درک عمیق فیزیک ، ریاضیات ، زمین شناسی و هیدرولوژی دارند. آنها همچنین باید از خصوصیات طیف گسترده ای از مصالح ساختمانی مانند بتن و فولاد و قابلیت های مختلف ماشین آلات ساختمانی آگاه باشند. با استفاده از این دانش ، مهندسان می توانند سازه هایی را طراحی کنند که نیازهای هزینه ، ایمنی ، قابلیت اطمینان ، دوام و بهره وری انرژی را برآورده کنند.

فعالیتهای روزمره یک مهندس عمران با توجه به صنعتی که در آن مستقر هستند متفاوت است. معمول ترین وظایف مهندس عمران شامل طراحی ، ساخت و نظارت بر پروژه های سد سازی ، ساختمان ها ، راه سازی ، ساخت پل و غیره است.

مهندسی عمران

مزایای نوشتن مقاله

پذیرش آسانتر در دوره دکترا

از دانشگاههای معتبر دنیا بورسیه بگیرید

استخدام و استخدام آسان در تمام بخشها و سایر مراکز دولتی و خصوصی

امکان پذیرش به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی

امکان ادامه تحصیل در هر مقطع ، رشته و دانشگاه در کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بدون کنکور

امکان عضویت در بنیاد ملی نخبگان

به عنوان یک متخصص و متخصص در این زمینه شناخته شده است

توانایی دریافت پروژه های تحقیقاتی با درآمد بسیار بالا

نظریه پردازی و بیان دیدگاه نویسندگان در زمینه های تخصصی

تحقیقات و مطالعات را به نام نویسندگان ثبت کنید و آنها را دائمی نگه دارید

ارائه تحقیقات و دستاوردهای علمی و پژوهشی به بسیاری از مردم در اقصی نقاط جهان

مقاله نویسی مهندسی عمران

مقاله علمی پژوهشی چیست

همانطور که از نام آن پیداست ، مقاله ای است که به کارهای تحقیقاتی می پردازد. موضوع چنین مقالاتی باید جدید و غیرتکراری باشد به گونه ای که قبلاً هیچکس روی این موضوع کار نکرده و علم جدیدی را به جامعه معرفی نکرده است.

ساختار اساسی

اکثر گزارش های علمی را می توان به بخش های تشکیل دهنده زیر تقسیم کرد.

  • عنوان – نویسنده (ها)
  • چکیده
  • جدول محتوا
  • معرفی
  • تجهیزات و روش شناسی
  • نتایج و بحث
  • نتیجه گیری
  • منابع و استنادات
  • ضمائم

مقاله نویسی

عنوان و نویسندگان

اگرچه عنوان کوتاه ترین صفحه گزارش شما است ، اما نوشتن آن اغلب سخت ترین قسمت است. برای یک محقق مهم است که هر آنچه را که باید در عنوان مقاله خود بیان کند بدون طولانی یا ناشایست بودن مقاله بیان کند. لازم نیست در قسمت اول نوشته شود زیرا در بسیاری از موارد تا پایان گزارش عنوان نهایی نوشته نمی شود. بنابراین عنوان را در نرم افزار خاص جستجو کنید تا مطمئن شوید که کپی نشده است. در بخش نویسندگان ، نام شما به عنوان نویسنده اصلی گزارش باید در کنار نام استاد راهنما (استاد) باشد. در مورد کار گروهی ، نام همه اعضا مطابق با قوانین خاص خودشان نوشته می شود.

چکیده

مهمترین قسمت گزارش است ، بنابراین برای نوشتن چکیده تحقیق ، باید نتایج و نتیجه گیری را در کمتر از ۲۰۰ کلمه خلاصه کند. شما باید چکیده را به گونه ای بنویسید که به محقق اطلاع دهید که مقاله شما حاوی اطلاعات مورد نیاز است. چند ایده در مورد چگونگی نوشتن چکیده مقاله وجود دارد ، اما بهترین توصیه این است که به برخی از مجلات مرتبط با تحقیقات خود نگاه کنید و سعی کنید چکیده مقاله خود را به روشی مشابه قالب بندی کنید.

فهرست

این بخش و فقط بخشها و زیرمجموعه ها با شماره صفحه از هم جدا می شوند. یک مقاله کوتاه و ساده ممکن است نیازی به صفحه محتوا نداشته باشد. این برای یک مقاله تحقیقاتی لازم نیست.

مقدمه

این قسمت از گزارش شما جایی است که می توانید تمام تحقیقات پرشور را در سوابق تست خود ثبت کنید. نکته اصلی که باید هنگام نوشتن مقدمه به خاطر بسپارید این است که ممکن است دانشمندی با موضوع شما آشنا نباشد و مقاله را بخواند. بنابراین ، مهم است که سعی کنید یک تاریخچه سریع و مختصر از تحقیقات منتهی به آزمون خود را با مستندات مناسب ارائه دهید. همچنین باید توضیح دهید که چرا این آزمون خاص را انتخاب کرده اید و انتظار دارید چه چیزی پیدا کنید.

روش

برای این قسمت از گزارش شما باید روشهای استفاده شده در طول آزمون را شرح دهید. در صورت لزوم ، مکان و زمان جمع آوری نمونه باید شامل تجهیزات مورد استفاده و فنون مورد استفاده باشد.

یافته ها

نتایج حقایق ، ارقام و آزمون های آماری. بخش نتایج گزارش باید خنثی باشد

بحث

مهمترین قسمت در به دست آوردن و تحلیل نتایج شماست. در بحث خود ، شما باید به دنبال بحث در مورد یافته های خود باشید و توضیح دهید که چگونه آنها با نتایج مورد انتظار مقایسه و تفاوت دارند. به طور خلاصه ، شما سعی دارید نشان دهید که فرضیه شما اثبات شده ، اثبات شده یا خاتمه یافته نیست.

خلاصه

این بخش نسخه مفصل تری از چکیده مقاله است. شما باید یافته های خود را در چند پاراگراف خلاصه کنید.

منابع

تمام منابع مستقیم خود را در اینجا وارد کنید ، حتی اگر فقط چند جمله پیدا کرده باشید. در مورد شخصی که به منبع اصلی مراجعه می کند ، به آن نیز مراجعه کنید ، اما اگر نمی توانید آن را نگه دارید ، دوباره آن را بازنویسی کنید تا نیازی به مراجعه به آن نباشد (یا از “ذکر شده” استفاده کنید).

قدردانی

اینجا تشکر می کنم از کسانی که در این گزارش به شما کمک کردند مودبانه است با معلمان خود شروع کنید.

ضمائم

ضمائم بسیار مفیدی هستند زیرا به شما مکانی برای قرار دادن داده ها و محاسبات خام می دهند.