مزایا و معایب بلوک هبلکس

مزایا و معایب بلوک هبلکس

ما در مقالات قبل درباره بلوک های ساختمانی از جمله بلوک سبک AAC سیپورکس صحبت کردیم، بلوک سبک سیپورکس یکی از بهترین و پرکاربردترین بلوک های ساختمان سازی می باشد که مزایای بی شماری دارد. اکنون در این مقاله می خواهیم برای شما مزایا و معایب بلوک هبلکس را بیان کنیم، پس همراه ما باشید:
بلوک هبلکس یکی از مصالح جدید در ساختمان سازی است که این بلوک توانسته توجه بسیاری از معماران را به خود معطوف نماید. بلوک هبلکس یک نوع بتن هوادار اتوکلاو شده می باشد این بلوک از ترکیب ماسه سیلیسی، سیمان، آهک و پودر آلومینیوم و همچنین آب در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد و فشار ۱۲ اتمسفر به دست می آید، بلوک هبلکس به دلیل مزایای زیادی که دارد توانسته محبوبیت زیادی در بین ساختمان سازان به وجود آورد. البته لازم به ذکر است که بلوک های هبلکس معایبی را نیز دارد و ما در این مقاله به بررسی مزایا و معایب بلوک هبلکس خواهیم پرداخت.

معایب بلوک هبلکس

  • مقاومت کم در برابر فشار

یکی از بزرگترین عیب هایی که بلوک هبلکس دارد نداشتن فشار مقاومتی می باشد در واقع به دلیل استحکام و مقاومت کم که این مصالح ساختمانی دارد باعث می شود سازه ها در برابر فشارهای جانبی مقاوم نباشند. و عیب آن باعث شده که از بلوک های هبلکس نتوان در دیوارهای باربر استفاده کرد و فقط به دیوارهای غیر باربر محدود شده است.
لازم است بدانید اگر بخوهید از بلوک هبلکس در دیواره های باربر استفاده کنید باید ضخامت دیوار را افزایش داد که این کار علاوه بر هزینه زیادی که در بر دارد باعث کاهش فضا نیز می گردد، استفاده از بلوک هبلکس گزینه مناسبی برای دیوارهای باربر نمی باشد.

  • هزینه بالا

یکی از دلایلی که باعث افزایش قیمت بلوک هبلکس شده است استفاده از ماده ای به نام سیلیس است که اصلی ترین ماده در ساخت این بلوک ساختمانی می باشد، همانطورکه در مطالب بالا گفته شد بلوک هبلکس از ترکیب ماسه سیلیسی، سیمان، آهک، پودر آلومینیوم و آب می باشد. استخراج این عنصر یا همان سیلیس و همچنین فرآیندی که برای استفاده در بلوک هبلکس طی می کند پرسه ای زمان بر و پر هزینه می باشد و همین موضوع باعث افزایش هزینه های تولید این بلوک شده است.

  • زمان زیاد

ساخت بلوک های هبلکس پروسه ای بسیار زمان بر است تا بتوان به شکل نهایی درآید که مراحل ساخت آن نیاز به هزینه و نیروی کار زیادی دارد. لازم به ذکر است که بلوک های هبلکس مزایای بسیاری دارد که این مزایا باعث شده که از معایب آن چشم پوشی کرد.

بیشتر بخوانید: انواع بلوک ساختمانی

مزایا و معایب بلوک هبلکس

ابعاد بلوک هبلکس

مزایای بلوک هبلکس

  • سبک بودن

بلوک هبلکس به دلیل وزن کم که به ازای هر متر مکعب حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم می باشد باعث سهولت در حمل و نقل این مصالح ساختمانی شده است.

  • مقاوت بالا در برابر حرارت

مقاومت بلوک سبک هبلکس به دلیل ترکیبات و همچنین نحوه پخت و متخلخل سازی آن در مقابل دما و حرارت، به شدت بالا می باشد و همین امر باعث شده مصرف انرژی کاهش یابد.

  • مقاومت بالا در برابر زلزله

مقاومت بلوک هبلکس در برابر زلزله، به دلیل نوع متریال و بافت و وزن پایین آن، بسیار بالا می باشد و استفاده از این بلوک ها در ساختمان سازی بسیار مناسب می باشد.

  • سرعت عمل بالا در اجرا

نصب و اجرای بلوک هبلکس به وسیله چسب مخصوص و با سرعت بالایی انجام می شود.

  • قابلیت سوراخ کاری میخ زنی و برشکاری

قابلیت سوراخ کاری و برشکاری یکی از برترین ویژگی ها در بلوک AAC هبلکس است. و این امکان را به ساختمان سازان می دهد که بتوانند از بلوک هبلکس در اندازه و ابعاد مختلف استفاده کنند.

  • بازیافت قطعات شکسته

این قابلیت در بلوک های هبلکس وجود دارد تا بتوانند از قطعات شکسته در اجرای سقف استفاده کنند.

  • قابلیت عایق صوتی

یکی از ویژگی های بسیار مهم که توجه بسیاری از ساختمان سازان را به خود جلب نموده عایق صوت بودن می باشد که از سر و صدا به درون آپارتمان ها جلوگیری نماید.

  • حمل و نقل آسان

وزن کم و نوع بسته بندی بلوک‌های هبلکس، باعث شده روند حمل و نقل این مصالح ساختمان سازی به آسانی صورت پذیرد.

خرید بلوک هبلکس

با توجه به مزایا و معایبی که برای شما بیان کردیم بنابراین بهترین گزینه برای ساخت و سازهای خود خرید بلوک هبلکس می باشد بهتر است خرید بلوک سفید هبلکس در سازه‌های خود به دلیل ویژگی ها و امتیازاتی که دارد، ازجمله: سرعت و ایمنی گزینه مناسبی می باشد. نکات مهم در خرید بلوک سبک

قیمت بلوک هبلکس

جهت اطلاع از قیمت بلوک هبلکس یا خرید بلوک هبلکس فقط کافیست با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید تا بتوانید بهترین سازه را با قیمتی مناسب بسازید.