قیمت تور مشهد

قیمت  تور مشهد

اگر بخواهیم بریم مشهد بهتر است هم با شهر مشهد بیشتر آشنا بشیم هم اینکه از یک تور مشهد مناسب استفاده کنیم

نمونه ای از قیمت تور مشهد

تور زمینی مشهد

بلیط رفت و برگشت زمینی

2شب و 3 روز اقامت

صبحانه و نهارو شام

هتل آپارتمان پارمین 230 تومان

هتل 2* سعدی 230 تومان

وقتی اسم مشهد میاید ، اولین چیزی که به ذهن همه ما میرسد ، امام رضا و زیارت حرم طلایی و زیبایش هست

درسته؟

بله ، واقعا یاد اون گنبد طلایی و صحن های زیبای حرم که وقتی یه گوشه دنج پیدا میکنی و میشینی و دعا میکنی

حس یه آرامش پاک میده که به خدای مهربون نزدیکترت میکنه ، روحت رو جلا میده
تور مشهد
بقیه در ادامه مطلب

 

آب و هوای شهر مشهد: آب و هوای مشهد معتدل و متغیر و متمایل به سرد و خشک است. تابستان های مشهد گرم و خشک و زمستان های آن سرد و مرطوب می باشد. بیشترین دمای ثبت شده در این شهر 43 درجه بالای صفر در تابستان و کمترین آن 23 درجه زیر صفر در زمستان بوده است. اما با این وجود شهر مشهد در همه فصول پذیرای زائران خود بوده ولی تعطیلات رسمی مانند عید نوروز و اعیاد مذهبی شلوغ ترین فصل این شهر محسوب می شوند.

لهجه مردم شهر مشهد: مردم شهر مشهد با لهجه مشهدی که یکی از لهجه های زبان فارسی به شمار می آید صحبت می کنند. نوع خالص این لهجه که خود مشهدی ها آن را با نام زق می شناسند سرشار از واژه ها و کلمات اصیل و کهن فارسی است. گویش مشهدی بازمانده لهجه توس قدیم می باشد و در واقع این لهجه را عصاره ای از فارسی دری هم می دانند. به مرور زمان به دلیل ارتباط نزدیک مردم مشهد با سایر اقوام ردپایی از گویش های دیگر مثل ترکی، مغولی، افغانستانی، کردی، انگلیسی، هندی، روسی و فرانسوی هم در گویش مشهدی دیده شد. برای آشنایی بیشتر با گویش مشهدی یکی از ضرب المثل های آن را در این جا آورده ایم:

نِه خورده و نِه برده گیریفته دردِ گُرده

منظورآن : در کار دخالتی نداشته ولی همه زحمات و زیان‌ها متوجه او شده است میباشد.

 

درباره شهر مشهد

شهر مقدس مشهد، در شمال شرقی ایران، بین رشته کوه های بینالود و هزار مسجد واقع شده و مرکز استان خراسان رضوی است. شهر مشهد، دومین شهر بزرگ و همچنین دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران می باشد. این شهر به واسطه وجود حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا سالانه 27 میلیون زائر از داخل و 2 میلیون زائر از خارج دارد. همچنین شهر مشهد را می توان به دلیل قرار گفتن بر سر راه ابریشم، پایتخت اقتصادی و مرکز مبادلات میان قاره‌ای آسیای میانه نیز نامید.

در تور مشهد همه این زیباییها را از نزدیک میبینید

صنایع دستی مشهد:

  • پوستین دوزی

پوستین دوزی و نقش اندازی روی آن یکی از صنایع دستی های پر اهمیت شهر مشهد می باشد و از جایگاه ویژه ای در این شهر برخوردار است. برای نقش اندازی و تزئین پوست از هنر سوزن دوزی و رنگ آمیزی آن استفاده می کنند. پوستین دوزی از هنرهای مردم شاندیز می باشد.

  • آینه کاری

آینه کاری از جمله هنرهایی است که به واسطه مذهبی بودن شهر مشهد و وجود اماکن زیارتی در آن رواج دارد. متداول ترین طرح های مورد استفاده در آینه کاری گره، شمسه، ترنج، لچک، قطارسازی، اسلیمی، تمونی و نیم گره کور می‌باشد.

  • ارغوان بافی

ارغوان بافی اصطلاحاً به بافتن ترکه های ارغوان به یکدیگر و ساخت سبد و سایر اقلام تزئینی گفته می شود. این هنر دستی هم از هنرهای مردم طرقبه می باشد.

  • گلیم بافی

هرچند پیشینه گلیم بافی به دوران قبل از اسلام می رسد، اما امروزه زنان روستایی شهر مشهد، با هنر و خلاقیت خود و با الهام از محیط پیرامون اوقاتی از زندگی خود را به این کار اختصاص می دهند.

  • تولیدات نمدی

این محصولات که از پشم گوسفند به دست می آیند، بیشتر در شاندیز وجود دارند و در انواع مختلف مثل:کلاه، زیرانداز و …تولید می شوند.

  • هرکاره تراشی

در اصطلاح عامه مردم مشهد به دیگ و ظروف سنگی هرکاره گفته می شود. سنگی که برای این کار استفاده می شود نوعی سپانتین است که به علت نرم و مقاوم بودن آن در برابر آتش و طبخ ملایم غذا که باعث دلپذیر شدن آن می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

  • قالی مشهدی

یکی از مهم ترین دلایل رونق هنر قالی بافی در شهر مشهد وجود حرم مطهر امام رضا (ع) می باشد. چرا که باعث مهاجرت هنرمندان قالی باف زیادی از نقاط مختلف به این شهر شده است. شهرت فرش مشهدی هم در رنگ، طرح و نحوه بافت آن است.

  • کاشی کاری سنتی

هنر کاشی کاری هم به دلیل وجود بناهای مذهبی در شهر مشهد، رواج دارد.

سوغات شهر مشد:

  • انگشتر و زینت آلات فیروزه و عقیق
  • پرچم های مذهبی
  • جام چهل کلید
  • ادویه هفت قلم
  • زعفران و زرشک
  • انواع خشکبار
  • سجاده، جانماز، مهر و تسبیح
  • نقل ، نبات،سوهان
  • عطریات

جاذبه گردشگری مشهد
اگر میخواهید یک مسافرت لذت بخش به مشهد داشته باشید که هم امنیت شما حفظ شود و هم قیمت فوق العاده مناسب داشته باشد به شما پیشنهاد میکنم که تور مشهد را تجربه کنید.

فقط مسله ای که بعد از گرفتن این تصمیم خواهید داشت ، انتخاب یک آژانس هواپیمایی معتبر میباشد که با داشتن مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و داشتن سابقه و تجربه زیاد در زمینه اجرای تور مشهد بتواند سفری امن ،راحت و کامل را برای شما اجرا کند.

 

آژانس فارا گشت کوروش کبیر مجری اصلی تور مشهد در ایران میباشد که با داشتن مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، چندین سال است که با بالاترین رضایت مسافرین در حال اجرای این تور میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید