زوج درمانی در تهران و زوج درمانگر خوب

زوج درمانی در تهران و زوج درمانگر خوب

Reference: https://drraminalavi.com/couple-therapy-in-tehran/

 

زوج درمانی بر روی الگوی تعاملات بین دو نفر متمرکز است. در عین حال تاریخچه فردی هر یک از زوجین مورد توجه قرار می گیرد.

شما می دانید که حفظ روابط بین فردی مبتنی بر عواطف کار سختی است. این روابط به توجه و نگهداری منظم نیاز دارند تا عملکرد بهینه ای داشته باشند. اگر مشکلی در یک ارتباط شکل بگیرد، بهتر است فوراً آن را حل کنید تا از عوارض بعدی و مزمن شدن مشکلات پیشگیری شود.

اغلب می توانید برخی از مشکلات ارتباطی و بین فردی خود را حل کنید. در مواقعی دیگر و با وجود تمام تلاش ها، ممکن است بهتر باشد از یک زوج درمانی خوب در تهران یا سایر شهرها کمک بگیرید. جایی که یک مشاوره ازدواج خوب در تهران بتواند ارزیابی علمی و دقیقی از روابط شما داشته باشد و به شما کمک کند.

چرا به یک زوج درمانی خوب در تهران نیاز داریم؟

در بیشتر کشورهای پیشرفته میزان طلاق به بالای ۵۰% رسیده است. در نیمی از طلاق ها، زوجین دارای فرزند هستند. این شرایط باعث شده که میزان بالایی از مشکلات سلامت روان مرتبط با مشکلات زناشویی باشند. مشکلاتی از قبیل:

انزوا از شبکه های حمایتی

تشدید افسردگی و اضطراب

بدبینی کلی نسبت به جنس مخالف

بی اعتمادی نسبت به وفاداری در روابط بعدی

مشکلات مرتبط با اشتغال و وضعیت اقتصادی

افزایش نگران کننده رفتارهای پر خطر در کودکان طلاق

زوج درمانگر و ضرورت آن برای خانواده ها

زوجین می توانند از درمان بهره مند شوند اگر:

  • آنها دوست داشته باشند صمیمیت خود را افزایش دهند، رضایت جنسی خود را بهبود ببخشند یا رابطه عاشقانه بیشتری برقرار کنند.
  • آنها بخواهند در تربیت فرزندانشان همکاری موثرتری داشته باشند.
  • آنها دوست داشته باشند در جهت مدیریت استرس از یکدیگر حمایت بهتری کنند. منابع استرس می تواند شامل انتظارات شغلی، نگرانی های مرتبط با سلامت یا مسئولیت های فرزندپروری باشد.
  • آنها آرزو دارند هنگامی که شریک زندگی آنها از نظر عاطفی در رنج است، از یکدیگر حمایت کنند.
  • آنها دوست دارند اختلافات روزمره را با روشی مسالمت آمیزتری مدیریت کنند.
  • آنها می خواهند خود را با یک تغییر اساسی در روابط سازگار کنند. مثالی از این تغییرات شامل تولد اولین فرزند است.

درمانگران معمولاً زوج ها را در بهبود شیوه ارتباط یاری می دهند. درمانگران زوجین را تشویق می کنند تا افکار، احساسات و خواسته های خود را به روشی روشن نسبت به یکدیگر بیان کنند. آنها زوجین را تشویق می کنند تا به شرکای خود نشان دهند که دیدگاه های یکدیگر را درک می کنند و با آنها همدلی دارند. وقتی شرکا ارتباط خود را بهبود می بخشند، متوجه می شوند که ارتباط آنها با یکدیگر عمیق و تقویت می شود. آنها در حل اختلافات و حل مشکلات مهارت بیشتری پیدا می کنند. همکاری موثرتری و رضایت بیشتری را در روابط خود تجربه می کنند

زوج درمانی چیست؟

زوج درمانی نوعی روان درمانی است که در آن یک درمانگر با تجربه بالینی در کار با زوجین و با استفاده از انواع مداخلات درمانی، به یک زوج کمک می کند تا بینش خود را نسبت به مشکلات افزایش دهند، تعارضات را حل کنند و رضایت خود از رابطه را بهبود بخشند. اگرچه زوج درمانی ممکن است بسته به گرایش نظری درمانگر متفاوت باشد، اما همه زوج درمانی ها به عناصر کلی زیر توجه دارند:

  • تمرکز بر روی یک مشکل خاص (به عنوان مثال مشکلات جنسی، اعتیاد به اینترنت، حسادت)
  • در بخشی از فرایند زوج درمانی، مشارکت فعال درمانگر در درمان رابطه و نه هر فرد به طور جداگانه.
  • مداخلات مبتنی بر راه حل و تغییر محور در اوایل درمان.
  • تشریح واضح اهداف درمانی.

در یک تحقیق اخیر که توسط انجمن ازدواج و خانواده انجام شد، بیش از ۹۷٪ از زوجین مورد مطالعه ابراز داشتند که از زوج درمانی کمک لازم را دریافت کرده اند. بعلاوه، ۹۳٪ از زوجین احساس می کردند که در این درمان ابزار کارآمدی برای مقابله با تعارض های آینده بدست آورده اند.

از یک زوج درمانی خوب در تهران چه انتظاراتی داشته باشیم؟

زوج درمانی معمولاً با برخی از سوالات مصاحبه استاندارد در رابطه با تاریخچه رابطه و همچنین بررسی برخی ابعاد خانواده ها، ارزشها و زمینه فرهنگی هر یک از طرفین آغاز می شود. در صورت لزوم، درمانگر ممکن است از جلسات اولیه برای مداخله در بحران استفاده کند.

سپس زوج درمانگر به زوجین در شناسایی مشکلی که در مرکز درمان قرار خواهد گرفت، تعیین اهداف درمانی و برنامه ریزی ساختار درمان، کمک خواهد کرد.

در طول درمان، زوج درمانگر به زوجین کمک می کند تا از پویایی هایی ارتباطی که مانع حل مشکل می شوند، بینش کسب کنند. در عین حال به هر دو شریک کمک می شود تا از نقش های خود در تعاملات ناکارآمد شناخت کسب کنند. این شناخت به آنها کمک می کند تا نحوه درک خود از رابطه و یکدیگر را تغییر دهند.

اگرچه کسب بینش مهم است، اما جنبه مهم دیگر زوج درمانی شامل تغییر رفتارها و شیوه های تعامل با یکدیگر است. زوج درمانگران معمولاً تکالیفی را برای زوجین در نظر می گیرند. تا مهارتهایی را که در درمان آموخته اند در تعاملات روزمره خود بکار گیرند.

اکثر زوجین می توانند درک مناسبی از الگوهای ارتباطی خود پیدا کنند، بیان عاطفی را در خود تقویت کنند و مهارت های لازم برای برقراری ارتباط موثر و حل مسئله را یاد بگیرند.

آیا باید به زوج درمانی مراجعه کنیم یا طلاق بگیرم؟

اگر رابطه فعلی شما متزلزل است، طلاق نمی تواند تنها راه حل موجود باشد. زوج درمانی در تهران می تواند یک ازدواج پر چالش را نجات دهد. یا حتی یک ازدواج خوب را بهبود بخشد. اگر تمایل به ادامه زندگی با همسرتان دارید، باید به زوج درمانی مراجعه کنید. این نوع از رواندرمانی می تواند همان چیزی باشد که روابط شما برای التیام زخم های قدیمی و شروع دوباره به آن نیاز دارد. زوج درمانی فواید بی شماری دارد، به ویژه اگر قبل از بررسی طلاق انجام شود. زوج درمانی می تواند روشی معنادار برای ترمیم بنیان ازدواج باشد.

چرا زوجین دریافت درمان را به تأخیر می اندازند؟

متأسفانه، بسیاری از زوجین، زوج درمانی را هنگامی که مقدار قابل توجهی آسیب وارد شده باشد امتحان می کنند. الگوهای رابطه ای ناسازگار قبلی که ریشه دوانده اند، پیوند عاطفی که به شدت ضعیف شده است و به دلیل حل نکردن تعارض های گذشته، کینه زیادی وجود دارد. بنا به این دلائل است که مراجعه به موقع به زوج درمانی خوب در تهران یا سایر شهرها توصیه می شود.

تحقیقات نشان می دهد که قبل از مراجعه به زوج درمانی، زوج ها به طور متوسط ​​به مدت شش سال مشکلات را با خود به همراه داشته داشته اند.

این بدان معنا نیست که زوج درمانی نمی تواند در حل چنین مشکلات دیرینه ای موثر نباشد. با این وجود، این یک تلاش بسیار چالش برانگیز و وقت گیر خواهد بود. هر دو نفر نیاز به تعهد و تلاش زیادی خواهند داشت.

باورهای غلط درمورد زوج درمانی و هدف آن نیز می تواند از کمک به موقع زوجین جلوگیری کند. برخی ممکن است فکر کنند زوج درمانی فقط برای موارد بسیار جدی از جمله خیانت یا اعتیاد در نظر گرفته شده است. دیگران ممکن است قبل از تصمیم گیری برای پایان دادن به رابطه، آن را به عنوان آخرین تلاش تلقی کنند.

برخی افراد نیز فکر می کنند زوج درمانی راهی برای مجبور کردن شریک زندگی خود برای تغییر است. زیرا صرفا او را مشکل دار می بینند. بسیاری از افراد از مزایای مراجعه به یک زوج درمانگر خوب در تهران و طیف گسترده ای از نتایج معنی دار آن اطلاع ندارند. آنها نمی دانند که چقدر می تواند در بهبود رضایت کلی از روابط موثر باشد و بر سلامت روان زوجین تأثیر مثبت بگذارد.