تیرآهن ۱۸ اصفهان؛ کاربردها و مزایا

رمز موفقیت تیرآهن ۱۸ اصفهان

تیرآهن ۱۸ اصفهان؛ کاربردها و مزایا

یکی از متداول‌ترین مصالحی که در ساخت سازه‌های گوناگون و به ویژه ساختمان‌ها به کار می‌رود، تیرآهن ۱۸ بوده که با کاربردها و ویژگی‌های جذابش، عده زیادی را به خود جذب کرده است. تیرآهن ۱۸ به صورت کامل از جنس فولاد بوده و دوام بالایی را به ساختمان‌ها می‌بخشد؛ دوامی که شاید در مصالح ساختمانی مشابه یا تیرآهن‌های سایزهای پایین‌تر دیده نشود.

به سبب کاربردهای فراوان تیرآهن ۱۸، کارخانه‌های زیادی دست به تولید این مصالح زده‌اند که بی شک بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند موفقیت‌های ذوب آهن اصفهان را کسب کنند. تیرآهن‌های ۱۸ ذوب آهن همه روزه در ساخت سازه‌ها به کار می‌رود و استفاده کنندگان رضایت زیادی از آن دارند. پس اگر شما هم به دنبال ساخت یک یا چند سازه هستید و مصالحی در این خصوص می‌خواهید، باید با کاربردها، مزایا و قیمت تیرآهن ۱۸ اصفهان آشنا شوید که در این مقاله به هدفتان خواهید رسید.

معرفی تیرآهن ۱۸ اصفهان

در ساختمان‌سازی، تیرآهن ۱۸ به صورت کلی کمک زیادی به استحکام ساختمان‌ها می‌کند. در سال‌های دور افراد به جای تیرآهن از موارد دیگر استفاده می‌کردند که آن دوام لازم را برای ساختمان‌ها نداشت و خرابی‌هایی به بار می‌آمد. شما باید با چیزی که از یک تیرآهن می‌خواهید، آشنایی پیدا کرده و سپس ببینید آیا تیرآهن ۱۸ مناسب شما است، یا باید سر وقت موارد دیگری از تیرآهن‌های ذوب آهن بروید.

معرفی کامل تیرآهن 18 اصفهان
معرفی کامل تیرآهن ۱۸ اصفهان

تیرآهن ۱۸ از سنگین‌ترین مصالح این کارخانه محسوب می‌شود و طبیعتا برای ساختمان‌ها و سازه‌های بزرگ و مواردی که باید فشار زیادی را تحمل کنند، استفاده می‌شود. روند ساخت ساختمان‌ها با چنین تیرآهن‌هایی همواره سریع‌تر از محصولات دیگر است و این هم برای استفاده کنندگان یک ساختمان و هم سازندگانش مناسب خواهد بود. از خصوصیات جالب تیرآهن ۱۸ باید به طول بال‌های آن اشاره کرد که در حدود ۹۰ میلی‌متر است. قیمت تیرآهن ۱۸ نیز از نگاه مشتریان، موضوع جذاب دیگری است.

هر نوع فولادی در ساخت این تیرآهن در کارخانه ذوب آهن به کار نمی‌رود و فولادهای ۳۷، ۴۴ و ۵۲ هستند که به کمک سازندگان می‌آید. تیرآهن ۱۸ در این کارخانه از استاندارهای بین‌المللی پیروی می‌کند و این مزیتی بزرگ به شمار می‌رود؛ برخلاف بسیاری از کسب و کارها و سازندگان دیگر که استانداردهای لازم برای ساخت و ساز به وسیله آن تیرآهن‌ها را ندارند. روی بسته‌بندی‌های این تیرآهن‌ها هم اطلاعاتی درج شده است که اصل بودن محصول را به ما نشان می‌دهد.

کاربردهای تیرآهن ۱۸

به یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مطلب یعنی کاربردهای موجود در تیرآهن ۱۸ می‌رسیم که بررسی آن قبل از خرید، درست مانند دانستن قیمت تیرآهن ۱۸ اصفهان بسیار ضروری است. بدون شک مهم‌ترین کاربرد تیرآهن ۱۸ در ساختمان‌سازی و به ویژه ساختمان‌های بلند و با مساحت بالا است. برای نمونه ساختمان‌های مسکونی بلند و آسمان خراش‌ها را می‌توان نام برد که نیازمند دوام بالایی در طولانی مدت هستند. موارد دیگری همچون ساختمان‌های رفاهی و تجاری هستند که مصالح مستحکمی باید در آن‌ها استفاده شود و تیرآهن ۱۸ قطعا در این جا به کارمان خواهد آمد.

ساخت پل‌ها

جدا از ساختمان‌ها که تیرآهن ۱۸ در آن‌ها به وفور استفاده می‌شود، پل‌ها هم موارد دیگری هستند که ساختشان در سال‌های اخیر در کشورمان افزایش یافته است. برخی پل‌های مخصوص مانند پل‌های لانه‌زنبوری که عبور و مرور در آن‌ها در ساعات مختلف بسیار زیاد است، به چنین تیرآهن‌هایی برای دوام بالا نیاز دارند تا خراب نشوند. با افزایش ضخامت پل‌ها، استحکام آن باید بالا برود و در نتیجه به مصالحی مانند تیرآهن ۱۸ نیاز بیشتری پیدا می‌کنیم. با توجه به این که ساخت پل‌های لانه زنبوری به دلیل استحکام بالا و ظاهر زیبا زیاد شده است، پیش‌بینی می‌شود بهره بردن از تیرآهن ۱۸ هم افزایش پیدا کند.

رمز موفقیت تیرآهن ۱۸ اصفهان
رمز موفقیت تیرآهن ۱۸ اصفهان

ستون اصلی ساختمان‌ها

یکی از قسمت‌های مهم ساختمان‌های بلند، ستون‌های اصلی‌شان است که باید با دقت و مصالح مهمی ساخته شوند. با توجه به این که طول جان تیرآهن ۱۸ در حدود ۱۸ سانتی‌متر است و در مورد ابعاد بال آن هم صحبت شد، می‌توان آن را گزینه‌ای ایده‌آل برای ستون‌های اصلی ساختمان‌های بزرگ در نظر داشت؛ به خصوص وقتی بدانیم هر متر از این تیرآهن وزنی برابر با ۱۹ کیلوگرم دارد و وزن کل شاخه‌اش هم ۲۲۵ کیلوگرم است.

در هر یک از بسته‌بندی‌های کارخانه ذوب آهن که به مشتریان می‌رسد، چند شاخه از این تیرآهن‌ها قرار گرفته شده است تا نیازهای مشتری برطرف شود. نکته‌ای که باید دقت کنید، این است که وزن هر برند سازنده تیرآهن ۱۸ می‌تواند با دیگری متفاوت باشد. اعدادی که در اختیارتان قرار گرفت، وزن‌های تقریبی از این محصول ساخت کارخانه ذوب آهن اصفهان بود. این شرکت از استانداردهای لازم برای ساخت، ابعاد و وزن تیرآهن‌های خود پیروی می‌کند و مشکلی از بابت بهره بردن از آن‌ها وجود ندارد.

ساخت پوشش سقف‌ها

بنابراین روی بسته و خود تیرآهن‌ها نشان‌های استانداردهای ملی و جهانی وجود دارد که پیشنهاد می‌شود حتما آن‌ها را بررسی کنید. به غیر از این گزینه‌ها، کاربردهای دیگری هم برای تیرآهن ۱۸ تعریف شده است که بد نیست به یکی دیگر از مهم‌ترین‌ها یعنی پوشش سقف‌ها اشاره کنیم. در ساخت پوشش سقف‌ها می‌توان تیرآهن‌های دیگری مانند نوع ۱۶ را هم به کار برد که البته این کاملا به مدل ساختمانتان بستگی دارد.

طبیعی است با توجه به دوام بیشتر تیرآهن ۱۸ و استفاده از متریال‌های بیشتر برای ساخت آن، دوام بالاتری هم دارد. بنابراین به منظور ساخت پوشش سقف ساختمان‌های بزرگ‌تر و با رفت و آمدهای بیشتر، بهتر است از تیرآهن ۱۸ به جای سایزهای دیگر استفاده شود.

محکم مثل تیرآهن ۱۸ ذوب آهن؛ خرید تیرآهن ۱۸ از آهن کیتا

اکنون برندهای زیادی دست به کار شده و تیرآهن ۱۸ از سوی کارخانه ذوب آهن را در اختیار مردم و ساختمان‌سازان قرار می‌دهند، اما به همه آن‌ها نمی‌توان اعتماد کرد. آهن کیتا به عنوان یکی از بهترین‌ها در این زمینه، مشتریان خود را تا زمان سفارش تیرآهن به صورت کامل راهنمایی می‌کند و اطلاعاتی مانند قیمت تیرآهن ۱۸ اصفهان را در اختیارشان قرار می‌دهد. از طریق سایت این شرکت نیز امکان دستیابی به برخی اطلاعات مهم مانند وزن هر شاخه، استانداردها و پارامترهای دیگر وجود دارد و به وسیله شماره تلفن‌ها می‌توانید با پرسش سوالات بیشتر، سفارش خود را نهایی کنید.

منبع: اقتصاد ۲۴