برج ساحلی دایره ای سیدنی

اسم پروژه : برج ساحلی دایره ای

محل : سیدنی

وضعیت پروژه : پیشنهادی

معمار : Foster به همراه همکارانش

Foster به همراه همکارانش، برای طراحی یک برج جدید اداری به عنوان بخشی از یک محوطه شهری تعیین شده است که قصد دارد مجددا بخشی از قطب نمای مدرن سیدنی را تسخیر کنند.
این طرح در میان خیابانهای جورج و پیت واقع شده است که توسط شبکه ای از مسیرهای پیاده روی مشخص شده است که در سطح های مختلف از سایت عبور می کند.
مسیرهای پیاده روی با مغازه ها و کافه های دیدنی ، یک مسیر بینظیر را ایجاد میکند .
جرارد اروندن، رئیس ستاد و ارشد اجرایی، که تیم طراحی را رهبری کرد، اظهار داشت :
ما میخواستیم که برج و محیط اطافش در جای خود باشد تا از مزیت توپوگرافی و موقعیت بینظیرش در نزدیکی بندر سیدنی ، استفاده نماییم .
این برج مرکز بازسازی شهری خواهد بود که انتهای شمالی CBD را به یک جامعه پر جنب و جوش تبدیل خواهد کرد که سیدنی به عنوان یک شهر جهانی معرفی خواهد شد .
برج همچنین سهم متمایزی را به خط افق سیدنی با باند های نمایشی نوآورانه حاصل از نمودارهای تنش ساختاری ، می دهد.
نمای جنوبی به سه حوضچه تقسیم می شود که پایه های بتنی شبیه به “سه پایه شفاف آسانسور” است که نمای ساختمان را تحریک می کند .
تمام ارتفاع به طور عمودی برای تغییر شکل تصویری آن به خط افقی بیان شده است. ساختار بیان شده همچنین امکان انعطاف پذیری در طرح بندی داخلی را فراهم می کند، در حالی که هسته به یک طرف متصل می شود.
فضای کار نوآورانه در برج از لحاظ انعطاف پذیری برای حمایت از راه های جدید کار در قرن ۲۱ طراحی شده است، به طوری که هر کسی از یک شروع جدید تا شرکت های بزرگ می تواند از این مکان شگفت آور شهری لذت ببرد
جرارد اروندن اضافه میکند : ما خوشحالیم که هیئت منصفه با چشم انداز طراحی ما موافق است و مشتاقانه به مراحل بعدی پروژه نگاه می کنیم .

بقیه د رادامه مطلب

 

دیدگاهتان را بنویسید