انواع پوشش سقف شیبدار چوبی

انواع پوشش سقف شیبدار چوبی

معایب و مزایای پوشش سقف شیبدار چوبی

پوشش سقف شیبدار چوبی از جمله سقف هایی میباشد که امروزه همچنان مورد استقبال و استفاده قرار میگیرد با مراجعه به ادامه مطلب تمامی اطلاعات را راجع به انواع پوشش سقف شیبدار چوبی و معایب و مزایای آن را در سایت مهندسی عمران بخوانید.

انواع پوشش سقف شیبدار چوبی

زمانی که اولین خانه با سقف های شیبدار و شیروانی ساخته شده به پوشش چوبی بودند و ظاهری که با گذر زمان یاد آور تاریخ و گذشته صنعت ساختمان است ، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی سقف های چوبی هم ظاهر تازه ای به خود گرفته است . پوشش چوبی صنعت ساختمان اولین پیشگام پوشش ها و بام های شیبدار بوده و که همچنان مورد استقبال و استفاده قرار میگیرد.

انواع :سنتی و مدرن

سنتی:که در روستا ها و توسط انسان ها درست شده و همچنان در کشور خود شاهد استفاده آن هستیم که به دلیل دسترسی آسان به انواع چوب بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

مدرن:به دو حالت سقف شیبدار چوبی شینگلی و برش خورده استفاده می شود که هردو طی مراحلی فرآوری شده در کارخانه و سپس مورد استفاده قرار می گیرند.

اما همواره بزرگترین مشکل پیش روی این نوع پوشش بام شیبدار تقابل ضعیف آن در برار آتش و اشتعال پذیزی بالای آن بوده، امروزه با افزودنی ها و فراوری سقف های چوبی این نقص را کاهش داده اما همچنان نسبت به رقبای دیگر و جدیدتر خود در صنعت متریال های پوششی سقف شیبدار ضعیف بوده پس اگر تصمیم استفاده از انواع شینگل چوبی را در مناطقی که احتمال آتش سوزی آن بالاست را دارید از پوشش چوبی درجه ۱ در برابر آتش استفاده کنید.

معایب و مزایای پوشش سقف شیبدار چوبی

 مزایا سقف شیبدار چوبینمایی چوبی همواره درآمیخته با نوستالژی و خانه های جنگلی را برای شما به ارمغان می آورد

  معایب سقف شیبدار چوبیتغییر شکل ظاهری در گذر زمان ، اشتعال پذیری بالا ، دفرم شدن چوب خمیدگی و تاثیر بالای رطوبت بر انواع پوشش شیبدار چوبی