نکات مهم در خرید بلوک سبک

نکات مهم در خرید بلوک سبک

برای خرید بلوک سبک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ این یکی از سوالات پرتکراری است که خیلی از افراد حین خرید بلوک از فروشنده می پرسند. ما در این مقاله به نکات مهم در خرید بلوک سبک می پردازیم. پس اگر شما هم جزء آن از افرادی هستید که این سوال را در ذهن خود دارید، بهتر است ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.
قبل از این که بخواهیم به نکات مهم برای خرید بلوک بپردازیم، بهتر است ابتدا به مقدمه ای در مورد بلوک سبک و انواع آن بپردازیم.

بلوک سبک چیست ؟

بلوک های ساختمانی انواع مختلفی دارند که در ۳ دسته کلی بلوک سبک، بلوک نیمه سبک و بلوک سنگین قرار می گیرند.
بلوک سبک نسبت به دیگر بلوک ها از مزایای زیادی برخوردار هستند، به این دلیل فروش بیشتری هم نسبت به سایر بلوک ها دارد.
بلوک های سبک ۵۰% از بلوک های سیمانی سبک تر هستند. علت سبکی این بلوک ها چیست؟
این بلوک ها در مقایسه با آجرهای سنتی ۳-۴ برابر سبک تر هستند.
علاوه بر مواد تشکیل دهنده برای ساخت این بلوک ها (ماسه ریزدانه، سیمان، آب و…)، مقدار زیادی هوا در ساختار این بلوک ها وجود دارد. به همین علت وزن کمی در مقایسه با سایر بلوک ها دارند.
البته وجود هوا در ساختار بلوک قابلیت های مهمی به آن می بخشد. چرا که از انتشار صوت جلوگیری می کند و این یعنی بلوک سبک عایق صوت محسوب می شود.
برای خیلی از ساختمان ها و صاحبان ملک مهم است که از مصالحی استفاده کنند که از انتشار صدا در واحدهای دیگر ساختمان جلوگیری کند.

انواع بلوک سبک

بلوک های سبک مانند دیگر بلوک ها انواع مختلفی دارند. حتما تابه حال اسم بلوک های سیپورکس (بلوک اتوکلاو شده- بلوک aac)، هبلکس، لیکا، پرین و… را شنیده اید. همه این بلوک ها در دسته بلوک سبک ساختمانی قرار می گیرند که هر یک ویژگی هایی دارند که با دانستن مشخصات هر یک انتخاب راحت تر صورت می گیرد.
اگر به بخش مقالات سایت مراجعه کنید اطلاعات کامل تری در رابطه با هر کدام از این بلوک ها وجود دارد که به صورت جداگانه آن ها را شرح دادیم.

پیشنهاد سیپورکس: انواع بلوک سبک

نکات مهم در خرید بلوک سبک

باتوجه به تنوع بلوک های سبک باید دقت داشته باشید که از بین بلوک های ذکر شده بلوکی را انتخاب کنید که از همه نظر در مقایسه با بلوک های دیگر دارای ارجعیت باشند.
هر کدام از بلوک های سبک ذکر شده دارای مزایا و معایب منحصر به فردی هستند ولی با این اوصاف باید هر کدام از بلوک ها را با هم مقایسه کرد تا بتوان بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • وزن سبک بلوک

سبک بودن بلوک ها یکی از نکات مهمی است که در خرید بلوک سبک باید به آن توجه کرد. حتما برای خرید توجه داشته باشید که از بلوک های سبکی که ذکر کردیم استفاده کنید.
در ویدیو زیر آزمایشی جهت وزن سبک بلوک انجام شده که پیشنهاد می کنیم حتما آن را ببینید.

  • عایق صوتی بلوک سبک

از مهم ترین فاکتورهایی که برای خرید بلوک سبک باید به آن توجه کنید، عایق صوت یاعایق صدا می باشد. عایق بودن بلوک از اهمیت بالایی برای مالکان و سازندگان دارد.

  • مقاومت بالا در برابر زلزله

یکی از نکات مهم در خرید بلوک سبک این است که در برابر زلزله مقاوم باشد. طبق آیین نامه ۲۸۰۰ مبحث ساختمان باید در ساخت انواع ساختمان ها از مصالحی که مقاومت بالایی دارند، استفاده کرد. از میان بلوک های سبک ذکر شده، بلوک سیپورکس از مقاومت بالایی برخوردار است.
طبق آزمایش های تایید شده در خصوص مقاومت در برابر زلزله این بلوک ثابت کرده که مقاومت بالایی دارد.

  • عایق حریق بودن بلوک

عایق حرارت یا عایق حریق بودن بلوک از اهمیت بالایی برخوردار است. در بعضی ساختمان ها این ویژگی بسیار مهم است. در پروژه های بزرگی مثل برج جهان کودک، برج الهیه و هتل ایران مال و… این قابلیت دارای اهمیت بالایی است.
بلوک سیپورکس از نظر مقاوم بودن در برابر حرارت نیز آزمایش شده و دارای تاییدیه است.

موارد ذکر شده فوق از مهم ترین ویژگی هایی است که برای خرید بلوک دارای اهمیت است. ما در این مقاله سعی کردیم نکات مهم در خرید بلوک سبک را برای شما خواننده گرامی بیان کنیم. تا با دانستن این نکات موقع خرید بهترین بلوک را خریداری کنید.
اگر از هر یک از بلوک های سبک ذکر شده استفاده کردید، در انتهای این مقاله نظر خود را با ما در میان بگذارید.