فناوری نانو راه و حل مشکلات صنعت ساختمان

فناوری نانو راه و حل مشکلات صنعت ساختمان

فناوری نانو راه و حل مشکلات صنعت ساختمان

مسئول توسعه نانو در حوزه صنعت ساختمان گفت: فناوری نانو راهکاری کلیدی جهت رفع مشکلات و چالش های تمامی شاخه های صنعتی بالاخص ساخت و ساز در کشور است.

فناوری نانو راه و حل مشکلات صنعت ساختمان

محمد یوسفی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: صنعت ساختمان امروز با مشکلات زیادی مواجه است که به مدد فناوری نانو می توان بخش عمده ای از این موانع را رفع کرد.

 

وی اظهارداشت: فناوری نانو جدا از نفت به لحاظ اشتغال و گردش مالی رتبه نخست را در حوزه صنعت کشور دارد.
مسئول توسعه نانو در حوزه صنعت ساختمان با اشاره به اینکه اکثر صنایع بزرگ کشور وابسته به فناوری نانو هستند، گفت: استفاده از این فناوری ضمن کاهش هزینه ها می تواند در رفع چالش ها و مشکلات بسیار نقش آفرین باشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ایران در حوزه علم ساخت و ساز از رشد قابل توجهی برخوردار است، افزود: خوشبختانه متخصصان، طراحان و مجریان کارآمدی امروز در کشور تربیت و حرف زیادی برای گفتن در صنعت ساختمان دارند.

 

یوسفی بیان داشت: جدا از این شرکت های خوشنام زیادی در بحث ساخت و ساز و صادرات در کشور فعال هستند.
وی همچنین با بیان اینکه «فناوری محور نبودن » چالش بزرگ صنعت ساختمان در کشور است، گفت: ایران به همان نسبی که در علم ساخت و ساز خوب پیشرفت کرده در حوزه مصالح نوین و علم تولید مصالح نوین از رشد و پیشرفت چندانی برخوردار نیست.

 

مسئول توسعه نانو در حوزه صنعت ساختمان افزود: متاسفانه مصالح مورد استفاده در ساخت و سازهای کشور همان مصالح سنتی است.
وی تصریح کرد: بسیاری از چالش های مربوط به صنعت ساختمان را می توان به مدد فناوری نانو برطرف کرد.

 

یوسفی با بیان اینکه فناوری نانو از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، اذعان داشت: صنعت داخلی در راستای تولید و بهبود بخشی ویژگی های محصولات خود باید از این توان به نحو احسن استفاده کند.

 

وی در ادامه یادآورشد: فناوری نانو به عنوان یک فناوری کلیدی فرصت‌های زیادی را امروز جهت تقویت رقابت در صنعت ساختمان از قبیل ساخت و ساز سریع‌تر، منعطف تر، مطلوب تر، پایدارتر و مقرون به صرفه‌تری در دنیا فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید