روش های تامین امنیت ویلا

راه های بالابردن امنیت ویلا یکی از مسائل مهمی است که هر فردی باید به آن توجه داشته باشد. امروزه با توجه به اینکه تعداد سارقین و سرقت‌ها منازل و ویلا افزایش یافته است، هر فردی موظف است که به روش‌های مختلف، از خانه یا ویلای خود محافظت کند. هرگاه بحث امنیت اماکن و باغ […]

زلزله ۵.۵ ریشتری در سوریه

زلزله شدید در سوریه به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مرکز لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه گزارش داد که زلزله‌ای با قدرت ۵.۶ ریشتر در نزدیکی شهر «حمص» و در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داده که امواج لرزه آن در اردن، لبنان، ترکیه، فلسطین اشغالی و مناطقی دیگر در سوریه حس شده است.
در همین حال، شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی اعلام کرد زمین لرزه‌ای که بخشی از ساکنان مرکز و شمال اسرائیل احساس کردند ۵.۴ ریشتر بوده است.
در ادامه، دقایقی بعد، خبرگزاری دولتی کشور سوریه به نقل از «رائد احمد» رئیس مرکز لرزه‌نگاری این کشور نوشت: «ساعت ۲۳:۵۶ بود که زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۵.۵ ریشتر شرق شهر حماه را لراند..
این زمین لرزه باعث شد، برخی ساکنین این مناطق احساس ترس کنند و از خانه های خود خارج شوند، متاسفانه هنوز از جزئیات خسارت‌ها و قربانیان احتمالی این زمین لرزه خبری در دسترس نیست.
The post زلزله ۵.۵ ریشتری در سوریه appeared first on سیپورکس – شرکت سازه سبک آرسام.

طرح تو طرح چگونه استانداردهای برگزاری مسابقات معماری را ارتقا داد؟

«از نظر من یک انقلابی در صنعت معماری رخ داده است؛ چراکه جمعی از باسابقه‌ها و جوانان خوش ذوق ، خود را در این پلتفرم به چالش می‌کشند.» این جمله اظهارنظر یکی از سازنده‌هایی است که به واسطه برگزاری مسابقه معماری در پلتفرم طرح تو طرح، به طرح مدنظر برای طراحی معماری پروژه خود دست […]

افزایش قیمت سیمان به دلیل قطع برق کارخانه‌ها

افزایش قیمت سیمان در بازار قطعی برق در فصل‌های گرم سال، اتفاقی است که هر ساله با آن مواجه می‌شویم. اما تابستان امسال قطعی برق در کارخانه‌های تولید سیمان، برای کارگاه‌های تولید مسکن تبعات سنگینی را در پیش داشته است. گفتنی‌ها حاکی از آن بوده که قطعی برق سبب افزایش قیمت این مصالح ساختمانی پرکاربرد شده است و معلوم نیست با توجه به این اتفاقات، آینده سیمان در کشور چگونه باشد.
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن از افزایش نود درصدی و همچنین نایاب شدن سیمان به خاطر قطع شدن برق در کارخانه‌ها اطلاع رسانی کرده است. بر طبق گزارشات رسیده از سمت فرشید حاجت پور، دلیل قطع برق کارخانه‌ها، برنامه‌های مربوط به پایداری شبکه برق بوده است و باعث اختلال در تولید سیمان و همچنین توزیع بلوک سیمانی شده است. وی همچنین بیان داشت کمبود سیمان به حدی زیاد بوده که کارگاه‌هایی تولید مسکن را به تعطیلی کشانده است.
ایشان همچنین افزودند: تولیدات سیمان شرکت‌های تولید کننده به دلیل قطعی برق به شدت کاهش یافته و قیمت سیمان رو به افزایش بی سابقه نهاده است. خروجی سیمان در طی هفته‌های گذشته به گونه‌ای بوده که هر کیسه سیمان از قیم..