دانلود کتاب کنترل صنعتی

کنترل صنعتی

دانلود کتاب کنترل صنعتی

دانلود کتاب کنترل صنعتی از جناب احمد طهماسبی برای شما به صورت رایگان از سایت مهندسی عمران آماده میباشد جهت دانلود این کتاب پر کاربرد و مفید به ادامه مطلب بروید.

کنترل صنعتی
کنترل صنعتی

معرفی کتاب کنترل صنعتی

سیستم کنترل اتوماتیک:
اصولا به وسایلی اطلاق میگردد که در هر لحظه به طور اتوماتیک و خودکار و بدون کمک خارجی یک سلسله اعمال مدار را بررسی و اگر اختلافی در نتیجه پیش بینی شده داشته باشد آن را اصلاح کند.
فرآیند: عبارت است از یک سری تحولات زنجیره ای که به سمت نتیجه مطلوب هد ایت میشوند.
حوزه اندازه گیری (range):
محدوده ای از دامنه تغییرات مورد اندازه گیری است که عنصر اندازه گیری قادر به اندازه گیزی آن باشد. بنابراین همواره باید اندازه گیری را انتخاب نمود که حوزه اندازه گیری آن دامنه تغییرات احتمالی کمیت مورد کنترل را تحت کنترل قرار دهد.
صفر اندازه گیری:
معمولا نقطه مشخصی را در حوزه اندازه گیری به عنوان نقطه صفر در نظر میگیریم. مثلا در اندازه گیری های حرارت نقطه صفر زمانی است که آب یخ میزند، و در اندازه گیری فشار، فشار اتمسفر به عنوان فشار صفر در نظر گرفته میشود.
تقسیم بندی سیستمهای کنترل:
سیستمهای کنترل به دو نوع حلقه باز و حلقه بسته تقسیم بندی می شوند. تغییرات ورودی ممکن است فقط براساس اطلاع از مدل سیستم و یا تجربه صورت گیرد و بدون اطلاع از خروجی باشد که در آن صورت سیستم را حلقه باز می نامند. در صورتی که عملیات و تغییرات ورودی براساس اطلاع از خروجی صورت گیرد سیستم را حلقه بسته و به آن سیستم کنترل فیدبک دار گویند.
در کنترل حلقه باز ورودی براساس اطلاع قبلی از مدل سیستم به منظور ایجاد خروجی معین به سیستم اعمال میشود. کنترل کننده شکل سیگنال ورودی را به طور متناسب تغییر و تقویت میکند. قسمت محرک دارای توان زیاد بوده و براساس سیگنال دریافتی از کنترل کننده نیروی لازم را اعمال نموده و حرکات لازم انجام میدهد.

دانلود کتاب کنترل صنعتی رایگان