دانلود کتاب ژئودوزی سازه‌های زیرزمینی

دانلود کتاب ژئودوزی سازه‌های زیرزمینی

سایت مهندسی عمران برای شما علاقه مندان به رشته های مهندسی دانلود کتاب ژئودوزی سازه‌های زیرزمینی به صورت رایگان و با لینک مستقیم و فرمتهای مختلف به قلم دکتر حمید فرامرز پور آماده میباشد . برای دانلود این کتاب کاربردی و مفید به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

دانلود کتاب ژئودوزی سازه‌های زیرزمینی
دانلود کتاب ژئودوزی سازه‌های زیرزمینی

درباره دانلود کتاب ژئودوزی سازه‌های زیرزمینی

در کتاب ژئودوزی سازه‌های زیرزمینی اثر حمید فرامرزپور، خلاصه‌ای بر تاریخچه ساخت و بهره‌برداری تونل‌های حمل و نقل و شبکه زیرزمینی مترو، انواع تونل‌ها، نوع حفاری تونل‌ها و هدایت و اجرا صحیح نقشه‌برداری برای پیاده کردن مسیر پروژه تونل‌های شبکه مترو را در زیر‌ زمین و سپس روش‌های انتقال مختصات نقاط از سطح زمین به زیر زمین و تعیین مقدار اندازه خطای انتقال این نقاط به دست آورده و توضیح داده شده است.

در کتاب ژئودوزی سازه‌های زیرزمینی (Geodesy Underground Structures) همچنین با توجه به قرار گرفتن بسیاری از شهرهای ایران در روی کمربند زلزله و گسل‌های موجود که باعث خرابی سازه‌های زیرزمینی و همچنین تونل‌های مترو می‌گردند برای این هدف از آنالیز نشست (مانیتورینگ) با محاسبات ریاضی برای سازه‌های زیرزمینی در حال ساخت و پس از ساخت و در حین بهره‌برداری از این سازه‌ها را بررسی شده است.

در بخشی از ژئودوزی سازه‌های زیرزمینی می‌خوانیم:

سازه‌های زیرزمینی و تونل‌ها هم اکنون جزء لاینفک شهرهای مدرن گردیده‌اند و در انواع مختلف برای کاربردها و مصارف خاصی ساخته می‌شوند با توجه به بررسی موضوع ساخت و بهره‌برداری از سازه‌های زیرزمینی و استفاده از تجارب ساخت پروژه‌های زیرزمینی حمل و نقل شهری از گذشته تا به حال و مطالعه خرابی‌های صورت گرفته در این سازه‌ها تاکنون به اثبات رسیده است که بهترین و ایمن‌ترین و موثرترین سیستم حمل و نقل و جابجایی مسافر و بار در شرایط کنونی در شهرهای کلان و نوین بهره‌برداری و استفاده از سیستم و شبکه حمل و نقل زیر زمینی مترو می‌باشد.

دانلود کتاب ژئودوزی سازه‌های زیرزمینی