برنامه idm چیست و چرا باید آن را بر روی کامپیوتر دانلود و نصب کرد؟

برنامه idm چیست و چرا باید آن را بر روی کامپیوتر دانلود و نصب کرد؟

در یک کلام میتوان گفت کار برنامه idm دریافت و دانلود بهینه فایل های مختلف از دنیای اینترنت و سایت های مختلف می باشد. جهت دریافت بهتر مفهوم این جمله و بخصوص کلمه بهینه در این جمله با ما همراه باشید و این مقاله را مطالعه نمایید.

برنامه اینترنت دانلود منیجر (internet download manager) که به اختصار idm و یا آی دی ام نامیده می شود نرم افزاری جهت مدیریت فایل های دانلودی می باشد. فرض کنید قصد دارید فایلی را دانلود نمایید و از طرفی فرصت کمی جهت انجام این کار دارید. از طرفی از یک اینترنت بی کیفیت استفاده می کنید که سرعت مناسبی جهت دانلود به شما ارائه نمی نماید و یا امکان قطع شدن اینترنت وجود دارد. در این صورت بهترین کار و یا بهترین راه حل چیست

دانلود برنامه idm برای کامپیوتر

اینجا بهترین راه حل استفاده از یک برنامه مدیریت دانلود است که یکی از معروف ترین آن ها برنامه idm  است.

از مزیت های اصلی اینگونه برنامه ها به خصوص idm می‌باشد افزایش سرعت دانلود می باشد تا تجربه دانلود سریع السیر را کسب نمایید. پس در وقت و هزینه شما صرفه جویی شده و بیشترین میزان دانلود را در کمترین زمان ممکن خواهید داشت.

مزیت های دانلود برنامه idm  برای کامپیوتر

مزیت های برنامه اینترنت دانلود منیجر به همین جا ختم نمی شود. از مزیت های اصلی این برنامه این است که در صورتی که هنگام دانلود اینترنت شما قطع شود و یا خود شما تصمیم به قطع کردن دانلود در آن لحظه داشته باشید (تا به طور مثال پهنای باند بیشتری را صرف کار های دیگرتان در دنیای اینترنت نمایید) کار دانلود شما نیمه تمام رها نخواهد شد. بلکه می توانید عملیات دانلود را در آینده از همان میزانی که دانلود کرده بودید ادامه دهید.

با دانلود برنامه idm برای کامپیوتر دیگر نگران فایل های دانلودی خود نخواهید بود چرا که مدیریت آن ها را به یک نرم افزار بسیار قدرت مند اینترنت دانلود منیجر سپرده اید.

این نرم افزار تجاری بوده و به صورت رایگان ارائه نشده است اما با دانلود نرم افزار اینترنت دانلود منیجر از وبسیات ایزی پی سی می توانید آن را کرک نموده تا از خدمات آن به صورت رایگان استفاده نمایید.

کاربری برنامه آی دی ام

از دیگر امکانات این نرم افزار قابلیت زمان بندی انجام دانلود می باشد این کار به این صورت می باشد که شما می توانید به سادگی زمان شروع دانلود ، زمان اتمام دانلود ، عملیات مورد نظر پس از دانلود (به طور مثال خاموش شدن سیستم و یا قطع اتصال به اینترنت) ، ترتیب فایل ها جهت دانلود و … را تعیین نمایید. خود نرم افزار اینترنت دانلود منیجر در زمان تعیین شده شروع به دانلود فایل ها می نماید و در زمان تعیین شده این فرایند را قطع می نمایید. از این امکان می توانید جهت بهره مندی از اینترنت شبانه خود بهره ببرید.

همچنین این نرم افزار فایل های دانلودی شما را مدیریت می نماید. بدین صورت که برای هر نوع فایل یک پوشه مجزا ساخته ( به طور مثال پوشه ای برای فایل های عکس ، فولدری برای فایل های ویدیویی ، پوشه ای برای فایل های فشرده و …) و آن ها را به صورت منظم داخل این فولدر ها ذخیره می نماید.

برنامه آی دی ام از زبان های بسیاری نیز پشتیبانی می نماید که یکی از آن زبان شیرین فارسی است. استفاده از این برنامه بسیار آسان بوده و با چند کلیک ساده می توانید فایل های دانلودی خود را مدیریت نمایید. در دنیای جدید که استفاده از اینترنت و دانلود یکی از ابزار های مورد نیاز هر کاربر و فردی می باشد دانلود و نصب برنامه internet download manager بسیار توصیه می گردد.